Brev:
Sover dårligt om dagen - 4 mdr.
21. maj 2007
Alder:
4 mdr.
Sover dårligt om dagen - 4 mdr.
Kære Helen
Vores dreng Oscar er nu lidt over 4 måneder. Han har indtil nu været god til at sove i sin barnevogn om formiddagen på vores ture rundt i byen. Jeg har kunnet gå 1 1/2 til 2 timer med ham. Men den sidste uges tid er han vågnet i sin barnevogn efter kun ca. 45 minutter og græder/skriger meget indtil jeg tager ham op. Jeg har prøvet at hjælpe ham videre i søvnen men uden held. I dag var jeg nødt til at tage ham op nede i Irma. Da jeg havde trøstet ham, lå han resten af vejen hjem i barnevognen med kalechen nede, så han havde fuldt udsyn:-) Tror du tiden er inde til, at han kommer i klapvogn i stedet? (Vi har en combivogn og voksipose med bæreplade).
Jeg synes ikke, at han sover nok om dagen og det med rytme er han ikke helt med på endnu. Men en dag kan fx se således ud:
kl. 5.30/6.00 vågner og ammes
kl. 7.00 sover (i vuggen)
kl. 8.00 vågner og ammes
kl. 10.00 sover på sin tur i barnevogn (nogle gange vil han gerne ammes igen inden turen med barnevognen)
kl. 11.00/11.30 vågner og ammes
kl. 13.30 sover (i vuggen)
kl 14.30 vågner og ammes
kl. 16.30 powernap
kl 17.00 vågner og ammes 3-4 gange inden sengetid
kl. 20.30 I seng til natten
kl. 3.30/4.00 ammes
Har du en god idé til, hvordan han kan få lidt mere sammenhængende søvn om dagen?
Jeg er begyndt at give ham lidt majsvælling. Blot 50-75 ml om dagen. Nogle gange når jeg tilbyder brystet igen inden han skal sove om dagen, bliver han ked af det - og siger meget tydeligt, at det vil han bestemt ikke. Og nogle gange går der 15 minutter og så vil han pludselig gerne have lidt alligevel....
Oscar vejer ca. 6.6 kg og er 63 cm lang. Han vejede 2.800 ved fødslen og er født 3 uger før tid. Han snakker meget, smiler, rækker tunge og basker med arme og ben. Han følger også meget med i, hvem der går forbi ham i rummet. Og så har han temperament. Jeg er aldrig i tvivl, hvis der er noget han ikke vil...
Tak for dine altid gode svar.
Mange hilsner
Stine