Tvillinger 4 mdr. sover elendigt

16. november 2023

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Tvillinger 4 mdr. sover elendigt

Hej Helen :)

Så er jeg tilbage igen, jeg havde så meget gavn af din hjælp ved vores dreng for 4,5 år siden, så hvem anden skulle jeg dog gå til nu ;)

Lige for at give dig et indblik . jeg har et sæt enæggede tvillinger piger, født 19. juli i 36+4 - ukompliceret kejsersnit og pigerne født i hinden som blev poppet af lægen.

Vi har hele graviditeten været fulgt tæt i Skejby, da V. (tvilling a) var noget mindre end F. (tvilling b) - der blev snakket kromosomfejl, sygdomme og hele baduljen, men der var ingenting at komme efter, hun voksede fint hver uge og fulgte egentlig bare sin egen kurve som endte med at være -29% for lille. F. er helt normal og lige midt på kurverne.

De er på MME, de får Nan Sesilac, da de bøvlede en del med maven, en hulens masse skrig, pres og mavekneb på Arla baby & me. Den benyttede vi først, da den virkede supergodt på vores dreng dengang. De får et kvart brev movicol hver om dagen i deres aftenflaske - jeg tør ikke tage det helt væk, da jeg ikke orker mere ondt i maven.

Nåå, men de sover simpelthen af H....... fra middag og resten af dagen, og jeg aner ikke hvad jeg skal stille op.

Deres dag lige nu.

Ca 6.00 vågner og er friske til dagen - får her 120ml MME

Ca. 7.30 puttes til formiddagslur - de lægges blot i barnevognen og køres i garagen så sover de ca 10-10.30 vågner fra lur, friske og glade - får her 120 ml MME

Ca 11.30-12 puttes til middagslur, puttes nemt ligesom til formiddag.
PRÆCIS en time efter de er puttet så begynder de begge to på skift at skrige, enten fordi de har tabt sutten, de ligger dårligt eller skal rockes videre i søvn, dette sker hver 7. -10. minut frem til kl 14 hvor jeg giver dem 120ml MME liggende i barenvognen - sover videre en halv time ca, skriger så igen når sutten ikke er i ...

Annonce

... munden. Jeg enten går en tur med dem nu fordi jeg er træt af rende derud hele tiden eller jeg giver sutten hele tiden indtil kl 15-15.30 hvor de begynder at smile til mig når jeg kommer derud, så ved jeg godt de gerne vil op :)

Kl 17 puttes de til eftermiddagslur, her variere det voldsomt om det er nemt eller ej, hvis jeg fanger dem 2 minutter for sent er det en kamp uden lige, men ellers så puttes de og sover her 30-40 minutter ca.

Kl 18: flaske med 120 ml MME

18.30 begynder jeg så småt at gøre dem putteklar med de faste aftenrutiner, ren ble, natdragt, børste hovedbunden, trykmassage og så lidt stille tid på sofaen.

Ca kl 19 lægges de i seng, her får de gerne lige en flaske med 30ml at falde i søvn med og de falder da også let i søvn, her skal jeg lige have en arm på siden af dem og hånden på hovedet.
MEN så sker det igen, præcis en time efter så er der skrig og ballade, og det fortsætter nu sådan hele natten hver time indtil kl 6 næste morgen.

De får en flaske igen kl 22 og kl 2 ca - og det skal siges at de gylper en del i løbet af dagen, ikke så voldsomt om natten, men jeg ligger dem på siden om natten netop i forhold til det her gylp. De har ikke refluks og lader ikke til at være synderligt generet når de gylper.

Jeg får så ikke det der ligner sammenhængende søvn, og det er ved at æde mig.

Laver jeg mere end 120 ml til dem, så bliver det ikke spist eller også gylper de bare endnu mere.

Jeg kommer ingensteder for kan simpelthen ikke overskue det, har meldt mødregruppen fra, fordi jeg ikke magter kampen over middag med at rende frem og tilbage konstant og gylpeshow.

SÅ. jeg vil egentlig høre dig til, hvad pokker tænker du jeg kan gøre anderledes, eller er de bare irriterende piger der skal drive deres mor til vanvid. ?

Hilsen mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

Annonce

Viden om børn:

Ører - øreproblemer hos baby og børn

Siden 2005 får alle nyfødte i Danmark tilbudt en screening for hørenedsættelse få dage efter fødslen. Hvis det viser sig, at barnet har en medfødt hørenedsættelse, er det vigtigt, at man får startet behandling så tidligt som muligt.

Mange børn vil have nedsat hørelse i en periode f.eks. på grund af mellemørebetændelse eller væske i mellemøret. Et barn, som gennem længere tid har nedsat hørelse, vil ikke reagere på lyde og vil have langsom eller manglende sprogudvikling. Hvis...

Læs mere i Babylex

Regntøj

Børn der bor i Danmark har brug for regntøj, når de skal være udenfor og lege, og vejret er mildt og vådt.

Regntøjet skal være vandtæt, men uimprægneret. Det er en god idé at vælge regntøj af tekstil, nylon (polyamid) eller plasttypen polyurethan (PUR). Gå derimod uden om regntøj af PVC som er mistænkt for at være hormonforstyrrende.

Spørg evt. i forretningen og bed evt. om dokumentation fra producenten.

Regntøjet skal sidde godt uden at stramme. Det...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det kan ikke siges for mange gange. Din bog om barnets søvn er helt fantastisk og hver gang jeg læser i den giver den mig ro i stedet for at stresse over at mit barn ikke nødvendigvis sover 16-20 timer i døgnet i en alder af 3 mdr, som man læser mange andre steder.

Hilsen mor til pige på 3 måneder