Brev:
Tvillinger 4 mdr. sover elendigt
16. november 2023
Alder:
4 mdr.
Tvillinger 4 mdr. sover elendigt
Hej Helen :)
Så er jeg tilbage igen, jeg havde så meget gavn af din hjælp ved vores dreng for 4,5 år siden, så hvem anden skulle jeg dog gå til nu ;)
Lige for at give dig et indblik . jeg har et sæt enæggede tvillinger piger, født 19. juli i 36+4 - ukompliceret kejsersnit og pigerne født i hinden som blev poppet af lægen.
Vi har hele graviditeten været fulgt tæt i Skejby, da V. (tvilling a) var noget mindre end F. (tvilling b) - der blev snakket kromosomfejl, sygdomme og hele baduljen, men der var ingenting at komme efter, hun voksede fint hver uge og fulgte egentlig bare sin egen kurve som endte med at være -29% for lille. F. er helt normal og lige midt på kurverne.
De er på MME, de får Nan Sesilac, da de bøvlede en del med maven, en hulens masse skrig, pres og mavekneb på Arla baby & me. Den benyttede vi først, da den virkede supergodt på vores dreng dengang. De får et kvart brev movicol hver om dagen i deres aftenflaske - jeg tør ikke tage det helt væk, da jeg ikke orker mere ondt i maven.
Nåå, men de sover simpelthen af H....... fra middag og resten af dagen, og jeg aner ikke hvad jeg skal stille op.
Deres dag lige nu.
Ca 6.00 vågner og er friske til dagen - får her 120ml MME
Ca. 7.30 puttes til formiddagslur - de lægges blot i barnevognen og køres i garagen så sover de ca 10-10.30 vågner fra lur, friske og glade - får her 120 ml MME
Ca 11.30-12 puttes til middagslur, puttes nemt ligesom til formiddag.
PRÆCIS en time efter de er puttet så begynder de begge to på skift at skrige, enten fordi de har tabt sutten, de ligger dårligt eller skal rockes videre i søvn, dette sker hver 7. -10. minut frem til kl 14 hvor jeg giver dem 120ml MME liggende i barenvognen - sover videre en halv time ca, skriger så igen når sutten ikke er i munden. Jeg enten går en tur med dem nu fordi jeg er træt af rende derud hele tiden eller jeg giver sutten hele tiden indtil kl 15-15.30 hvor de begynder at smile til mig når jeg kommer derud, så ved jeg godt de gerne vil op :)
Kl 17 puttes de til eftermiddagslur, her variere det voldsomt om det er nemt eller ej, hvis jeg fanger dem 2 minutter for sent er det en kamp uden lige, men ellers så puttes de og sover her 30-40 minutter ca.
Kl 18: flaske med 120 ml MME
18.30 begynder jeg så småt at gøre dem putteklar med de faste aftenrutiner, ren ble, natdragt, børste hovedbunden, trykmassage og så lidt stille tid på sofaen.
Ca kl 19 lægges de i seng, her får de gerne lige en flaske med 30ml at falde i søvn med og de falder da også let i søvn, her skal jeg lige have en arm på siden af dem og hånden på hovedet.
MEN så sker det igen, præcis en time efter så er der skrig og ballade, og det fortsætter nu sådan hele natten hver time indtil kl 6 næste morgen.
De får en flaske igen kl 22 og kl 2 ca - og det skal siges at de gylper en del i løbet af dagen, ikke så voldsomt om natten, men jeg ligger dem på siden om natten netop i forhold til det her gylp. De har ikke refluks og lader ikke til at være synderligt generet når de gylper.
Jeg får så ikke det der ligner sammenhængende søvn, og det er ved at æde mig.
Laver jeg mere end 120 ml til dem, så bliver det ikke spist eller også gylper de bare endnu mere.
Jeg kommer ingensteder for kan simpelthen ikke overskue det, har meldt mødregruppen fra, fordi jeg ikke magter kampen over middag med at rende frem og tilbage konstant og gylpeshow.
SÅ. jeg vil egentlig høre dig til, hvad pokker tænker du jeg kan gøre anderledes, eller er de bare irriterende piger der skal drive deres mor til vanvid. ?
Hilsen mor