Brev:
For meget søvn - 7 mdr.
22. december 2022
Alder:
7 mdr.
For meget søvn - 7 mdr.
Hej Helen,
Vi bor til daglig i Singapore, men er på juleferie i Danmark.
Jeg har en datter på 7 måneder, og jeg ved ikke, om hun sover for meget. Hun vil ikke sove lange lurer, men lurer på 30-40 min.
Hun vågner omring kl. 7, hvor hun allerede er træt en time efter. Hun bliver puttet, og vågner omkring 30 min efter. Hun får mad hver 3 time ca., og virker til at være glad og frisk. Hun sover ca. 4-5 lurer om dagen, og hvis jeg er heldig, så kan hun sove 1,5-2 timer fra 14-16 (dette er dog noget nyt). Vi ligger hende omkring kl. 19, også vækker vi hende selv op, når vi går i seng kl. 22, for så kan hun holde hele natten. Her får hun modermælkserstatning.
I løbet af dagen får hun 2x modermælkserstatning og ellers grød. Jeg har haft svært ved at finde på, hvad jeg skal give hende at spise. Så hun får agurkstænger og brød med smør. Synes det er meget grænseoverskridende, da jeg er mange for, at hun får det galt i halsen.
Sover hun for meget, og skal jeg være bekymret?
Med venlig hilsen
Kristine