Brev:
Søvn om dagen og natten
17. december 2022
Alder:
6 mdr.
Søvn om dagen og natten
Hej Helen,
Tak for dit meget brugbare svar fra sidst!
Vi har nu kørt i 5 dage med de 3 hovedmåltider om dagen, og nogle gange de to mellemmåltider. Hun får alt det du har anbefalet, som hun er meget glad for! Hun virker mere rolig og glad, så det virker.
Dagsplanen følger vi bare med andre tidspunkter. Vores udfordring er stadig hendes søvn om dagen og natten. Hun vågner alt fra kl. 07 til 8:30 om morgenen. Så hun vågen ca. 2 timer og så sover hun alt fra 1 t. til 2t. eller mere. Nogen dage kan hun godt tage 4 lure, andre dage 3 lure. Det meget forskelligt og afhængig af hvor lang tid luerne er på. Har prøvet at vække hende i løbet af dagen, så hun maks får de 4,5 time om dagen, som du har sagt i planen (men så hun hurtig irritabel og træt) - men så skal hun puttes kl. 20:00 også vågner hun helt op igen kl. 21 (hun tror det er en lur)
(Når hun puttes til lur om dagen er hun dejlig svøbt ind i sleepbaggen i barnevognen.
Til nat svøber vi hende i et tæppe og ligger tyngdedyne over hende)
Vi kan max holde hende vågen 2,5 time imellem hendes lure om dagen.
Så afhængig af hvordan hendes dag ser ud, så putter vi hende alt fra kl. 21-22 ca. med en flaske.
Hun vågner dog helt ked af det efter en time ca. og så kan jeg ikke få hende i søvnen igen, ved at være der, sige det okay, sige shhh ellle vugge hende.
Hun vågner ca. imellem kl. 00-02 og så igen imellem kl. 04-06. Hun sover meget uroligt, smider sutten med hænderne og kører hænderne rundt i ansigtet.
Er indforstået med at alle børn er forskellige, sover forskelligt osv. Men kan mærke jeg er ved at løbe tør for ideer til hvordan hun puttes bedst eller får sovet det hun har behov for om natten :(
Om vi gør det “rigtige” for hende.
Hvad skal vi gøre?