Opvågninger nat

10. november 2022

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Opvågninger nat

Hej Helen

Tak for dit svar på mit spørgsmål igår. Vi har idag haft succes med grødmuffins, og intet opkast :) så langt så godt!

Jeg har nu et andet spørgsmål.

Jeg beskrev i mit seneste brev vores forfærdelige nat, hvilket jeg håbede var enestående tilfælde, men igen i nat oplevede jeg noget af det samme. Dog ikke lang vågentid, men det var kun fordi jeg ammede ham med det samme så han faldt til ro, og efter lang tid, omkring en halv time, kunne jeg lægge ham igen, og så sov han 1,5 time, og så er det forfra.

Den første opvågning prøvede jeg at undgå amning fordi der kun var gået 2 timer, så jeg prøvede at få ham til ro nede i sengen, og det var helt forkert synes han, og så tog jeg ham op for at vugge, som han normalt altid falder til ro ved, og der stritter han fuldstændig imod - gør kroppen stiv og ligesom forsøger at komme væk ved at skubbe sig væk.. så prøvede jeg at lægge ham i seng igen, men det hjalp heller ...

Annonce

... ikke. Til sidst svøbte jeg ham i dynen og hoppede rundt til han gav op. Han græd meget! Og det har han ALDRIG gjort før.

Det lykkedes mig til sidst at få ham til at falde i søvn, og lagt i seng, og da han så vågnede 1,5 time senere ammede jeg, og det gjorde jeg så resten af natten, da det trods alt ikke gav gråd, men “kun” tog lang tid i stolen.. det vil sige at vi var oppe hver anden time natten lang.

Har du et bud på hvorfor han pludselig opfører sig sådan om natten, og nærmest ikke vil sove..?
Vi har haft MANGE (de fleste) nætter med opvågninger hver anden time, men han har aldrig været svær at putte igen.

Han fik Panodil til at sove på, hvis det var fordi han har ondt et sted, men det lod ikke til at have effekt. Og hans seng er hævet. Han har ikke feber, og er ikke snottet.

Han har også været klynkende hele dagen idag, hvilket han heller aldrig har været før.
Han er 7 mdr. i morgen.

Med venlig hilsen
N

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

K-vitamin til baby

Sundhedsstyrelsen (og WHO) anbefaler, at alle nyfødte babyer får K-vitamin lige efter fødslen. Dette gives som injektion i låret og er med til at forhindre indre blødninger. Når barnet har fået K-vitamin denne ene gang, skal det ikke gives igen.

Børn der ammes, får ikke ret meget K-vitamin via modermælken, og det betyder, at de har større risiko for K-vitaminmangel. K-vitamin dannes også i vores tarmsystem, og da nyfødte børn har et umodent tarmsystem, vil de ikke selv kunne...

Læs mere i Babylex

Fødder

På grund af den trange plads i livmoderen, bliver mange børn født med indaddrejede fødder. Det kan være den ene fod eller begge. Små børn fødes også let hjulbenede. Det har ofte ingen betydning, og det retter sig efterhånden, som barnet bliver ældre. Nogle børn bliver født med klumpfod, også kaldet varusfod eller talipes equinovarus. Dette kræver speciel behandling.

Den sunde babyfod er bred og med en smal hæl. Barnet kan let sprede sine tæer. Alle børn er platfodet indtil...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Igen må jeg ty til dig som fantastisk hjælper og rådgiver.

Min skønne søn på 11 måneder skal starte i dagpleje i morgen og jeg er virkelig i krig med mine følelser.

Øv altså. Helen, jeg har virkelig brug for et ærligt råd og jeg har brug for at få sat sindet lidt på lavt blus.

Mange kærlige hilsner
Mor til dreng på 11 måneder