Brev:
Opvågninger nat
10. november 2022
Alder:
7 mdr.
Opvågninger nat
Hej Helen
Tak for dit svar på mit spørgsmål igår. Vi har idag haft succes med grødmuffins, og intet opkast :) så langt så godt!
Jeg har nu et andet spørgsmål.
Jeg beskrev i mit seneste brev vores forfærdelige nat, hvilket jeg håbede var enestående tilfælde, men igen i nat oplevede jeg noget af det samme. Dog ikke lang vågentid, men det var kun fordi jeg ammede ham med det samme så han faldt til ro, og efter lang tid, omkring en halv time, kunne jeg lægge ham igen, og så sov han 1,5 time, og så er det forfra.
Den første opvågning prøvede jeg at undgå amning fordi der kun var gået 2 timer, så jeg prøvede at få ham til ro nede i sengen, og det var helt forkert synes han, og så tog jeg ham op for at vugge, som han normalt altid falder til ro ved, og der stritter han fuldstændig imod - gør kroppen stiv og ligesom forsøger at komme væk ved at skubbe sig væk.. så prøvede jeg at lægge ham i seng igen, men det hjalp heller ikke. Til sidst svøbte jeg ham i dynen og hoppede rundt til han gav op. Han græd meget! Og det har han ALDRIG gjort før.
Det lykkedes mig til sidst at få ham til at falde i søvn, og lagt i seng, og da han så vågnede 1,5 time senere ammede jeg, og det gjorde jeg så resten af natten, da det trods alt ikke gav gråd, men “kun” tog lang tid i stolen.. det vil sige at vi var oppe hver anden time natten lang.
Har du et bud på hvorfor han pludselig opfører sig sådan om natten, og nærmest ikke vil sove..?
Vi har haft MANGE (de fleste) nætter med opvågninger hver anden time, men han har aldrig været svær at putte igen.
Han fik Panodil til at sove på, hvis det var fordi han har ondt et sted, men det lod ikke til at have effekt. Og hans seng er hævet. Han har ikke feber, og er ikke snottet.
Han har også været klynkende hele dagen idag, hvilket han heller aldrig har været før.
Han er 7 mdr. i morgen.
Med venlig hilsen
N