Brev:
Søvn og natamning - 8 mdr.
17. februar 2022
Alder:
8 mdr.
Søvn og natamning - 8 mdr.
Kære Helen
Mange tak for dit svar på mit sidste spørgsmål. Det går bedre med spisningen synes jeg. Jeg ammer fortsat omkring 4-5 gange dagligt, men arbejder på at få det ned på omkring 3. :-)
Nu gælder det så natamningen. Sagen er den, at min søn falder i søvn under amning. Sådan er han altid blevet puttet, da jeg ikke har haft succes med at vugge ham i søvn. Og det fungerer slet ikke, at jeg lægger ham i sengen, og selv ligger ved ham og aer/synger til han sover. Han bliver ret frustreret, når jeg lægger ham i sengen om aftenen, men falder hurtigt til ro, når amningen går i gang.
Som det er nu bliver han puttet ved 19-tiden, og falder som regel hurtigt i søvn. Nogle gange vender han sig selv væk fra mig, når han er faldet i søvn. Andre gange "lirker" jeg mig forsigtigt fri, når jeg kan mærke, at han sover. Men problemet er, at han efterfølgende vågner ca. en gang i timen, indtil jeg går i seng (vi samsover af samme årsag).
Så mit spørgsmål går nu på, om du har nogle fif til, hvordan jeg kan få min kæreste mere på banen ifbm. de her putninger? Jeg har det egentlig ok med måden han bliver puttet på kl. 19, men synes det er hårdt, at det kun er mig, som skal løbe alle de efterfølgende gange han vågner. Vi vil meget gerne have ham permanent over i egen seng. Og jeg tænker egentlig helt at stoppe med at amme, når han er et år.
Om en måned har vi et aftenarrangement, som vi meget gerne vil deltage i, hvor mit håb er, at min søns farmor kan være hos ham. Jeg drømmer om at kunne putte ham, og så ville det bedste selvfølgelig være, at han ikke havde opvågninger hver time, men hvis han fortsat har det, at det så var muligt for min svigermor at "genputte" ham. Og så ville jeg komme hjem til den sene aftenamning. Jeg tænker, at det er mest realistisk, hvis han til den tid er vant til, at det ikke kun er mor, der kan putte.
Derfor omhandler mit spørgsmål, hvordan min kæreste kan komme mere på banen. Som det er nu bliver min søn meget ulykkelig, hvis min kæreste går op og forsøger at putte ham, når han vågner. Skal vi blive ved med at prøve denne taktik, eller har du andre forslag?
Håber det giver mening. :-)
Kærlig hilsen
Mathilde