Brev:
Søvn og amning - part II
30. januar 2022
Alder:
6 mdr.
Søvn og amning - part II
Hej Helen.
Tak for dit svar.
Lidt uddybende: min søn er lige blevet 6 mdr. Han bliver puttet vågen i barnevognen og plejer at falde i søvn inden for 5 min. eller ligger og pludrer et stykke tid. Medmindre han er overtræt, så græder han lidt.
Jeg sover altid med natkjole eller t-shirt, så der er ikke fri adgang for ham. Jeg ammer ham indimellem liggende på ryggen i vores seng og lader ham falde i søvn der. Jeg går aldrig med ham om natten, tager ham kun op i sengen og ammer, medmindre han har haft afføring og har behov for ny ble. Vi vugger heller ikke. Men han kan ikke falde i søvn i en stillestående barnevogn endnu. Faktisk var han 4,5 mdr før han kunne lide at være i barnevognen.
Vi har ikke prøvet med anden mad for han har ikke været særlig interesseret i grøden. Det er sjældent han gaber op for skeen.
Blød frugt? Er det pære og melon? Og hvilken type kød og fisk? Han bryder sig stadig ikke om mad med klumper i, men det vænner han sig vel til. Jeg plejer at vente en halv times tid, inden jeg ammer efter maden, netop fordi han ikke skal sige nej til maden for at få mælken.
Mange hilsner
mor.