Baby 4 måneder - fortsat

3. november 2021

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Baby 4 måneder - fortsat

Hej igen Helen

Tak for dit svar.

Jeg vil egentlig også rigtig gerne til at komme lidt ud, jeg kan bare ikke se hvordan jeg skal få det til at gå op ift lur? F.eks babysvømning, mødregruppe, salmesang osv er jo altid på faste tidspunkter og med den smule rytme der er i hendes lure passer det altid med at det er midt i en lur. Måske et dumt spørgsmål, men hvordan gør man det med en baby der i forvejen har svært ved at falde i søvn?

I forhold til rytme ser vores dag lidt anderledes ...

Annonce

... ud og en typisk dag vågner 5.15-5.30,noglw gange kan jeg give hende flaske og hun sover til 6.15-6.30,dagen begynder derfor som regel ret tidligt her. Om morgenen er hun allerede træt efter 1 time-1.5 og sover typisk en halv - en hel time her.
Er det godt for baby at komme i bad hver dag, tørre det ikke huden ud?

Jeg forsøger også at være aktiv med hende i hendes vågentimer, men nogle dage er ret lange og det kan være svært at "finde på" hvad man skal lave hele tiden.

Venlig hilsen
S

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Pusleplads til baby

Der er flere tusinde gange, du skal skifte dit barn, hvis det bruger ble i ca. tre år. Sørg derfor for at indrette en god pusleplads - altså et sted hvor barnet ligger trygt og godt, og hvor du ikke får ondt i ryggen af de mange bleskift.

- Sørg for at puslepladsen passer i højden til den person, som hyppigst skifter barnet.

- Sørg for at have alt, hvad du skal bruge inden for rækkevidde. Når dit barn ligger på puslebordet, må du af sikkerhedshensyn ikke gå fra...

Læs mere i Babylex

Sidde

De fleste børn kan i 6 mdr´s alderen sidde med let støtte f.eks. i en høj stol eller i barnevognen.

7 mdr gamle kan de fleste børn sidde kortvarrigt, dvs et par minutter, for så at falde til siden, for- eller bagover.

8 mdr gamle kan det fleste børn sidde i lidt længere tid og begynder også at tage hænderne ud og støde fra ved siden. Balancen bliver bedre og bedre.

Når barnet begynder at kunne sidde selv og holde et stykke legetøj i hånden er det...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Allerførst: Endnu en gang bøjer vi os i støvet for dig og din fantastiske rådgivning! Du skrev, at vi nok hellere måtte se at få den der natflaske sendt på pension - trods vores ængstelse ved at røre ved barnets vaner. Det tog.... 3 minutter, og hvis vores dreng kunne tale, ville han sige: "Tusind tak, Helen, fordi du fik far og mor til at smide den der elendige flaske ud, for det er meget hyggeligere at sidde på skødet og fedte med en banan og få en nat-historie". Bagefter lægger han sig ned og sover fuldstændigt som vanligt. Det er jo top!!!

Mor til Jens på 13 måneder