Brev:
Lure og overvejelse omkring om datter skal på eget værelse
5. november 2018
Alder:
4 mdr.
Lure og overvejelse omkring om datter skal på eget værelse
Kære Helen
Selvom mit spørgsmål mest går på om A skal på eget værelse, så søger jeg nok også lidt råd omkring, om du synes vi skal gøre noget anderledes ift hendes lure i løbet af dagen, for at få en nemmere aften, så vi ikke skal kæmpe sådan med at holde hende vågen.
Vores datter er nu 4,5 mdr. Vi begynder at overveje om hun skal ind og ligge på sit eget værelse, som er lige op af vores. Hun bliver lagt omkring kl 19.30, hvor vi har kæmpet lidt for at holde hende vågen, men vil ikke lægge hende tidligere, da vores dag så starter meget tidligt dagen efter. Vi har prøvet nogle gange at lægge hende til lur ved 17.30 tiden, men hun er virkelig svær, selvom hun er træt. - hvis det lykkes, så tager hun ca 45 min., hvorefter hun så er nogenlunde frisk i en times tid. Hun tager for det meste 3 lure i løbet af dagen, hvor hun sover mellem 1 - 2,5 time og er super nem at lægge til de lure.
Der er ikke en fuldstændig rytme, men kan ca holde sig vågen i 2 timer ad gangen og vågner mange gange fra sidste lur omkring 16.30. Nogle gange, når vi har prøvet at lægge hende til en sidste 4. lur ved 18 tiden, så er hun gået igang med sit lange stræk, selvom det er i barnevognen udenfor, og når vi så prøver at bære hende ind, vågner hun og så bliver natten virkelig dum, da hun så er urolig hele natten og har virkelig mange opvågninger.
For det meste, når vi har lagt hende i hendes seng, sover hun tungt indtil omkring ved 01 tiden, hvor hun ofte begynder at “møffe” rundt i sengen. - hun skal ikke op. - så snart hun får sut falder hun hen igen, men kan ofte vågne sådan op til flere gange. Mellem 3-5 får hun flaske (begynder at snakke, når hun er sulten) og herefter sover hun videre til omkring 6.30-7. Tror du, at det vil være godt at komme hende på eget værelse eller tror du, vi kommer til at skulle løbe pendulfart til hendes værelse?
God dag.
Mange hilsner
mor til A