Fravænning fra mor - del 2

20. oktober 2018

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Fravænning fra mor - del 2

Kære Helen, mange tak endnu en gang.

Jeg kan fortælle dig, at jeg har sengehest på min seng og at Silas nok kan sidde - hvis man sætter ham, men i øvrigt ikke er særligt mobil endnu - hverken kravler, møver eller kan sætte sig selv. Men det kommer jo - og skal tremmesengen jo gerne i brug snart!

Mht din dagsplan, så vil jeg høre dig ad: Silas kan være vågen 2, max 2,5 timer ad gangen. Den dagsplan du lægger op til kræver at han er vågen mange flere timer - det tror jeg ikke han kan holde til. Samtidig har jeg praktiseret at give ham bryst lidt tid før han skal spise, for ellers er det helt umuligt at han synes det er sjovt at sidde ...

Annonce

... der og kan koncentrere sig om at spise. Hvad gør jeg nu? Desuden har vi jo det problem, at min kæreste pt ikke kan hjælpe om natten, da Silas bliver så ulykkelig, er det ok? I det hele taget kommer jeg til at skulle håndtere rigtig meget gråd og tænders gnidsel med denne plan, især om natten men også om dagen hvor jeg jo så er helt smadret efter natten. Har du et bud på, hvor længe det vil tage?

Jeg tænker det er sket før, at folk har skrevet tilbage til dig - sådan er det jo med svar - de medfører altid flere spørgsmål ;) Ovenstående spørgsmål er ret vigtige for at jeg kan få din plan til at fungere...

De bedste hilsner
Silas´ mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Downs syndrom

Downs syndrom er også det man kalder trisomi 21 eller mongolisme.

Alle gravide tilbydes i dag en undersøgelse af risikoen for Downs syndrom hos fostret. Kvinder kan på baggrund at denne undersøgelse vælge om de vil have en abort. Det betyder at antallet af børn født med downs syndrom er faldet meget de sidste år.

Børn med Downs Syndrom er ligeså forskellige, som alle andre børn er det og derfor er nogle mere påvirkede af deres kromosomfejl end andre. Som forældre...

Læs mere i Babylex

Brystbetændelse

I daglig tale bruges betegnelsen brystbetændelse om to tilstande i brystet - det der egentlig er tilstoppede mælkegange, som er en ikkeinfektiøs tilstand i brystet og så en infektiøs brystbetændelse.

Tilstoppede mælkegange opstår ofte fordi amninger springes over eller fordi barnet ikke har fået "tømt" brystet tilstrækkeligt, måske fordi barnet dier med forkert teknik.

Infektiøs brystbetændelse opstår ofte, fordi det er gået hul på brystvorten, hvorved der er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusinde tak for dit fantastiske svar til vores lille familie sidst. Det hjalp virkelig på natten at give ham en fast rytme i dagstimerne.

Tak fra Hannibals mor