Vågner om natten - får hun nok mad/drikke?

24. april 2018

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Vågner om natten - får hun nok mad/drikke?

Hej igen

Jeg bliver simpelthen nødt til at skrive til dig igen :)

Jeg har lyttet til dine råd og afprøvet dem. Dog har det desværre ikke ændret på nattesøvnen endnu. Jeg er i tvivl om hun får mad nok. Hun er næsten 7 måneder nu.

Vores rutiner ser således ud nu.

Kl. 7 vågner hun
7.30 øllebrød eller havregrød med frugtmos
Kl. 9 frugt eller smoothi
9.30 sover ind til kl. 11
Kl. 12 spiser hun bondebrød med pålæg og grøntsager, el grøntsagsmos med kød.
Kl 14 ammes og sover ind til kl 16.
Kl 17 spiser vi aftensmad. Grøntsagsmos med kød eller det vi får
Kl. 18.30 frugt eller bananpandekage eller lignende
Kl 20 220 ml mme og sover
Kl. 23 drømmeflaske 200 ml.
Kl. 3 ammes
Kl 5 ammes
Kl. 7 godmorges.

Som du kan se er næsten ...

Annonce

... alt mælkeindtaget om natten. Og er bange for det er fordi hun får for lidt om dagen? Men hvornpr skal jeg putte det ind ? Hun gider det ikke rigtig. Vil hellere spise "rigtig" mad, og skal vel også trappe ned på amningen? Jeg blander også mme i grøden. Hvor længe skal jeg gøre det ?

Nogle gange om natten er hun vågen i 2 timer af gangen. Skal jeg tage hende op når det er ? Hun er bare glad og vil snakke. Ligemeget hvad jeg gør. Så falder hun ikke til ro. Det er dybt frustreende og synd for hende. Synger, nusser, shh osv. Hun falder heller ikke i søvn med flaske eller bryst i munden. Dog med sut. Kan man vænne hende af med den ? Storebror brugte det ikke. Han sov meget bedre.

Det blev en lang smøre, men vil bare så gerne have det til at lykkedes

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Leg

For det lille barn er leg meget vigtigt, da det er igennem leg, at barnet udforsker verden og dermed udvikler sig. Og I begyndelsen er I forældre det bedste legetøj, og jeres barn vil elske jeres mimik, lyde og berøring.

Jeres barn har stor glæde af, at I tumler, triller, hjælper barnet med at cykle med benene, danser med barnet i armene... Ligesom jeres barn har brug for at mærke jer tæt på, ligge hud-mod-hud, blive kysset, krammet, kærtegnet og sunget for.

I takt...

Læs mere i Babylex

Fedtcreme - fedtprocent

Der findes rigtig mange forskellige cremer på markedet, og til behandling af børneeksem er det en god idé at vælge fedtcreme. Jo højere fedtprocent cremen har, jo mere fedtet og klistret vil den ofte være - og dermed også for mange mere ubehagelig. Derfor er det en god idé at vælge så fed en creme som muligt, som samtidig virker behagelig - og til behandling af børneeksem i ansigtet er det ofte en god idé at vælge en creme med en fedtprocent omkring 30-40%. Det er ofte også en god idé at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Når man læser din brevkasse får man indtryk af at mødre har lettere ved at betro sig til dig via brevkassen, samt at du ligesom kan noget i forhold til at "ramme" plet i forhold til, hvad det er folk har behov for.

For mit vedkommende har dine svar kunne give mig noget andet og mere værdifuldt i forhold til min rolle som mor som mine egne sundhedsplejersker (jeg har haft en 4 - 5 stykker) ikke har kunne give mig.

Tak fra en taknemmelig mor