Opfølgende spørgsmål - hjælp med at sove i egen seng

4. marts 2018

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Opfølgende spørgsmål - hjælp med at sove i egen seng

Hej Helen

Jeg har et opfølgende spørgsmål til mit brev om at lære min søn at sove i hans egen seng. Først mange tak for dine råd de har hjulpet rigtig meget.

Vi har nu øvet i at sove i hans egen seng i 10 dage og synes det går godt. Han kan falde i søvn selv og når han vågner om natten er det efterhånden nok at ligge en hånd på ham så han kan mærke os.
Han sover i hans tremmeseng som står op af vores og vi har taget siden af. Han vågner som regel 3-4 gange om natten stadigvæk, men er en stor forbedring fra hver 2 time.

Vi har stadigvæk en udfordring med at han vågner mellem 4-5 hver morgen og vi kan ikke få ham til at sove igen. Han er dybt ulykkelig og græder rigtig meget hvis vi lader ham ligge i sengen.
Vi har prøvet at give ham vand, amme ham og tage ham op for at få ham til at falde til ro og ligge ham ned igen, men hver gang vi ligger ham så begynder han at græde igen.

Han virker ikke som om han er speciel sulten eller tørstig for han ammer meget og han spiser hele ikke mere morgenmad end han plejer.

Han virker stadigvæk træt og det ødelægger lidt ...

Annonce

... hele dagen før han er træt i løbet af dagen når han står så tidligt op.

Hans dag ser typisk sådan ud

Kl 4-5 vågner og bliver ammet. Prøver at få ham til at sove uden held

Kl 6 står vi op og han for

Kl 7-8 Er han så træt at han er nødt til at sove igen. Sover som regel kun en time

Kl 9 får frugt og frugtmos

Kl 10-11 er han så træt igen at han er nødt til at sove lidt før

Kl 12 frokost

Kl 14 ammes og bliver lagt til middags lur

Kl 16 grød og frugt

kl 18 aftensmad

Kl 20 i seng

Måske vågen en gang

Sover til omkring kl 24 og bliver ammet

Vågen måske en enkelt gang efter

Kl 4-5 vågen og vil ikke sove

Mit spørgsmål er hvordan for vi ham til at sove lidt længere om morgenen?
Han har aldrig været et barn der sover meget, men vi ville gerne han ville sove til kl 6 både for vores skyld, men mest fordi han virker træt og ikke trives.

Vi er bange for at lære ham at det er morgen kl 5 eller ødelægge alt det han har lært med at sove selv ved at tage ham op vores seng.

Han bliver 8 måneder den 11 marts

Mange tak for hjælpen
Maria

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Annonce

Viden om børn:

Brystopereret

Mange kvinder bliver idag brystopereret. En brystoperation kan både være en brystreduktion, hvor man har fjernet noget af brystet og en brystimplantation, hvor man har gjort brysterne større.

Mange kvinder bekymrer sig om hvorvidt de vil kunne amme deres barn, når de er brystopererede og der er ikke andet at gøre, end at se hvad tiden bringer. Nogle kvinder vil fint kunne amme, det afhænger meget af operationsmåden. En del kvinder ammer delvist, giver altså bryst og supplerer med...

Læs mere i Babylex

Vitaminer børn

Sundhedsstyrelsen anbefaler følgende vitaminer til børn:

- D-vitamin gives dagligt til alle børn, fra barnet er 14 dage, og til det fylder 4 år. D-vitamin er med til at styrke barnets knogler. Der gælder særlige regler for D-vitamin til børn med mørk hud, og børn som får modermælkserstatning.

- Jern-dråber gives til børn, der er født for tidligt (< 37 uger) og til alle børn, som har en fødselsvægt på under 2500 gram. For tidligt fødte børn har behov for...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Allerførst vil jeg gerne sige dig tusind tak for dine hurtige og uddybende svar, og fordi du tog mine bekymringer alvorligt. Det var lige, hvad jeg havde brug for.

Mor til Agnethe 5 måneder