Reducering af amning knap 18 måneder

5. oktober 2017

Kategori:
Alder:
17 mdr.

Reducering af amning knap 18 måneder

Hej Helen

Min søn bliver 18 mdr d. 18.10.

Jeg skriver fordi vi for en måned siden begyndte at reducere amningen.
Vi har det sidste halve år ikke ammet om dagen, men gjort det om aftenen ift putning og om natten.

Vi startede så for en måned siden med kun at fjerne amningen ift aften putningen, og stadig fortsætte natteamningen. Det var en rejse for os alle, og idag putter vi uden amning og det er rigtig hyggeligt stadig.

Jeg vil stadig gerne amme, bare kun en gang om dagen og ikke i forbindelse med søvn.

Vi har derfor for 3 dage siden gået igang med at fjerne natamningen, og det er stenhårdt. Vores dreng sover i hans seng inde i vores soveværelse, og det har somregel været sådan at når han vågnede ved en 22-23 tiden kom han over i vores seng.

Vi har fastholdt samme ...

Annonce

... aftenritual og som nævnt går det godt. Herefter når han vågner putter vi ham med trøstende ord, nussen, vand ( han drikker ca 1 stort glas om natten efter vi har stoppet amingen). Det går ok når han vågner første gang, men de efterfølgende gange ( han vågner ca 3-4 gange) går han fuldstændig amok, græder, skriger, sparker og efter vi har trøstet i 10-30 min kravler han helt ind til os og så sover han. Og sådan fortsætter det.

Jeg har derfor mine spørgsmål:

1. Gør vi det rigtigt? Jeg ved det er en omvæltning for ham, og jeg vil gerne gøre dette så blidt for ham som muligt.

2. Jeg vil som sagt gerne fastholde en amning, og i denne proces vi er nu, gør jeg det om morgenen inden vi vågner. Forvirrer det ham mere end gavner, at jeg ligger det på dette tidspunkt?

Håber du kan hjælpe!

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Fladt baghoved

Da små børns kranieknogler er bløde og ikke helt sammenvoksede, kan de tage facon efter, hvordan barnet lejres. Det kan give barnet en flad eller skæv hovedfacon, - dette kaldes lejringsbetinget skævhed af kraniet.

Sundhedsstyrelsen anbefaler, at børn altid lejres på ryggen, når de skal sove, fordi dette mindsker risikoen for vuggedød. Du skal være opmærksom på, at barnet ikke ligger med hovedet til den samme side, hver gang det sover, da dette kan medføre, at barnet får en skæv...

Læs mere i Babylex

Klumpfod

Når børn fødes med en fod, der er bøjet indad, hvor fodsålen peger bagud og fodryggen fremad, så kalder man det klumpfod. Der er ca. 1 ud af 1000 børn der fødes med klumpfod og ca. halvdelen af disse har misdannelsen på begge fødder.

Man ved ikke hvorfor nogle børn fødes med klumpfod, men der er en vis arvelig tilbøjelighed. Man siger at risikoen for at føde et barn med klumpfod øges med en faktor 30, hvis en søster eller bror har lidelsen.

Drenge fødes hyppigere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusinde tak for dit svar på mit sidste brev vedrørende min dreng. Det varmede at blive mødt med forståelse og indsigt – i forhold til lige netop den problematik vi var i på daværende tidspunkt.

Venlig hilsen
Mor til dreng på 3 år