Ny døgnrytme - 6 mdr.

22. maj 2015

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Ny døgnrytme - 6 mdr.

Hej Helen

Vi har skønne Alma som næsten altid har været god til at sove om natten. Hun sover stadig en en sidevogn seng. I lang tid har vi haft en nogenlunde fast rytme der hed:

06.00 vågen
07.00 grød + flaske
08.00 lur ~ 45 min
10.00 Flaske + lidt sveskegrød
11.00 lur ~ 45-60 min
13.00 Mos + flaske
14.00 lur ~ 45 min
16.00 flaske evt. + lidt sveskegrød
17.00 lur ~ 30 min
18.30 mos/grød
19.30 Godnat
03-04 flaske

Men de sidste 14 dage har der ikke været nogen rytme.. Hun har vågnet allerede 04.30-05 og været frisk. Jeg har givet hende flaske og forsøgt at putte hende igen, men for det meste uden held. Vi har mørklægnings gardiner i soveværelset men alligvel er der ret lyst kl. 04 om morgen.

Mellem lurene hun tager er hun ofte meget pylret. Efter et ...

Annonce

... grød/mos måltid vil hun heller ikke længere have en opfyldnings flaske (jeg presser dog heller ikke på) og sidst på dagen er hun meget træt.

Vi har forsøgt på det seneste at give hende en "drømmeflaske" når vi går i seng, og hun har derefter sovet til kl. 05 (stadig alt for tidligt - hvis du spørg os :) ). Igår blev hun dog meget ked af det da jeg forsøgte at liste drømmeflasken i hende og hun græd i en times tid.
Der er ingen tegn på tænder dog er hun lige begynd at sidde selv..

Vi håber du kan hjælpe med at finde en ny rytme, jeg har læst mig frem til at hun er gammel nok til kun at tage to lure, og i så fald det også er dit råd vil jeg gerne høre hvornår der så er spisetid ind i mellem? Og kan man i overgangen til to lure give en powernap?

Hilsen
Almas trætte forældre

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Annonce

Viden om børn:

Morgenmad og børn

Børn har brug for et solidt morgenmåltid, efter at have sovet en hel nat, og så de har energi og overskud til at lege, lære og udvikles hele dagen. Det betyder, at f.eks. en portion yoghurt ofte ikke vil være nok.

Til børn i alderen 1-2 år kan du f.eks. give:
- Havregrød, øllebrød eller anden type af grød. Gerne med lidt frisk frugt og bær.
- A38, tykmælk eller neutral letmælksyoghurt med rugbrødsdrys eller havregryn.
- Grovbrød, grovere boller f.eks....

Læs mere i Babylex

Navlestrengsblod - stamceller

Navlestrengsblod - det vil sige, det blod, som er tilbage navlestrengen og moderkagen efter fødslen - indeholder stamceller. Disse celler har hjulpet dit barn med at udvikle organer, blod, væv og immunsystem gennem hele graviditeten.

I dag forskes der meget intenst i brugen af stamceller, og håbet er at kunne gøre noget ved en række sygdomme, som i dag er uhelbredelige, fordi manglende eller ødelagte celler visse steder i kroppen ikke bliver dannet igen. Der findes mange...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit råd om uld til min søn, det var nok det bedste råd jeg nogensinde har fået :) Der blev godt nok kigget mærkeligt på mig, da jeg begyndte at lede efter uld i butikkerne, så det måtte hentes hjem fra Danmark til sidst.

Hilsen mor fra udlandet