Middagslur - 19 mdr.

27. marts 2014

Kategori:
Alder:
19 mdr.

Middagslur - 19 mdr.

Hej Helen.

Jeg har en datter på knap 19 måneder. Hun er normalt i godt humør og trives og er glad. Hun er specielt glad for hendes dagpleje og hendes dagplejemor. Der sker meget for tiden og det er en fornøjelse at følges hendes udvikling.

Min datter står for tiden op kl. ca. 06 om morgenen. Hvilket er fint nok. Hjemme i weekenderne sover hun mellem 1 og 2 timer til middag. Men virker ikke som om hun har brug for specielt meget søvn i weekenden.
Når hun er i dagplejen har vi bedt om at hun blir lagt ved en 12-tiden og har så i en periode bedt om at få hende vækket efter 3 timer. Vi får afvide at hun er meget træt når hun blir vækket. Så hun har åbenbart brug for langt mere søvn i hverdagene.

Om aftenen virker hun ikke specielt træt, men vi ligger hende mellem 19:15 og 19:30. Hun rejser sig som regelt op et par gange og kaster lidt med hendes sutter. Hun er ikke ked af det, men ligger og sludre lidt og virker ...

Annonce

... som om hun kobler af.

Mit store dilemma er nu, om vi skal forkorte hende lur eller ej. Jeg kunne godt tænke mig at hun fik 1 time mere om natten og 1 mindre om dagen. men min datter ser ud til at trives med den rutine hun har nu. Jeg får afvide fra flere fronter, at man ikke bør vække sit barn, fordi de har brug for søvnen når de er trætte.

Vi har aftalt med dagplejemoderen i dag, at hun ikke skal vække vores datter, jeg vil nemlig gerne vide hvor længe hun har brug for at sove og hvornår hun selv vågner.

Mit store problem er, at det kommer til at tage endnu længere tid for hende at finde ro om aftenen og at hun dermed ikke er udhvilet om morgenen. Jeg ønsker ikke at hun skal være træt og uoplagt hele formiddagen, for så at sove endnu længere til middag. samtidig synes jeg at det er hårdt at vække hende, når hun tydeligvis er træt og har brug for søvnen.

Så jeg har brug for dit råd...??

Med Venlig Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

3. januar 2024 | Kost og ernæring | 21 mdr.

Nedsat appetit? - 21 mdr.

Kære Helen Godt nytår. Åh, det der med mad. H er en skøn lille...

Annonce

Viden om børn:

Bedsteforældre

Det er dejligt at have bedsteforældre og for de fleste børn og børnefamilier spiller bedsteforældrene en stor rolle.

Bedsteforældre kan være ressourcepersoner, der træder til og hjælper jer i hverdagen med de praktiske opgaver. De vil ofte også gerne hjælpe med børnepasning, hvis I forældre har brug for lidt tid for jer selv.

Børn har glæde af at kende deres bedsteforældre, det er vigtigt for børn at kende deres historie og det er dejligt for dem at have...

Læs mere i Babylex

Negle

Spædbarnets negle er meget bløde og i starten vil du fint kunne nulre neglene af.

Når neglene bliver hårde og adskiller sig fra blommen, så kan du begynde at klippe dem med en saks. Det er her vigtigt at du klipper neglene lige over.

Du kan evt. bruge en lille fil til at afrunde hjørnerne på neglene, så barnet ikke kan rive sig.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen..

Jeg er så glad for du ikke er længere end et tryk på powerknappen væk... tak for din brevkasse!!

Jeg har virkelig brug for dine råd og viden.

Hilsen
Thilde, mor til Louie 7 måneder