Brev:
Middagslur - 19 mdr.
27. marts 2014
Alder:
19 mdr.
Middagslur - 19 mdr.
Hej Helen.
Jeg har en datter på knap 19 måneder. Hun er normalt i godt humør og trives og er glad. Hun er specielt glad for hendes dagpleje og hendes dagplejemor. Der sker meget for tiden og det er en fornøjelse at følges hendes udvikling.
Min datter står for tiden op kl. ca. 06 om morgenen. Hvilket er fint nok. Hjemme i weekenderne sover hun mellem 1 og 2 timer til middag. Men virker ikke som om hun har brug for specielt meget søvn i weekenden.
Når hun er i dagplejen har vi bedt om at hun blir lagt ved en 12-tiden og har så i en periode bedt om at få hende vækket efter 3 timer. Vi får afvide at hun er meget træt når hun blir vækket. Så hun har åbenbart brug for langt mere søvn i hverdagene.
Om aftenen virker hun ikke specielt træt, men vi ligger hende mellem 19:15 og 19:30. Hun rejser sig som regelt op et par gange og kaster lidt med hendes sutter. Hun er ikke ked af det, men ligger og sludre lidt og virker som om hun kobler af.
Mit store dilemma er nu, om vi skal forkorte hende lur eller ej. Jeg kunne godt tænke mig at hun fik 1 time mere om natten og 1 mindre om dagen. men min datter ser ud til at trives med den rutine hun har nu. Jeg får afvide fra flere fronter, at man ikke bør vække sit barn, fordi de har brug for søvnen når de er trætte.
Vi har aftalt med dagplejemoderen i dag, at hun ikke skal vække vores datter, jeg vil nemlig gerne vide hvor længe hun har brug for at sove og hvornår hun selv vågner.
Mit store problem er, at det kommer til at tage endnu længere tid for hende at finde ro om aftenen og at hun dermed ikke er udhvilet om morgenen. Jeg ønsker ikke at hun skal være træt og uoplagt hele formiddagen, for så at sove endnu længere til middag. samtidig synes jeg at det er hårdt at vække hende, når hun tydeligvis er træt og har brug for søvnen.
Så jeg har brug for dit råd...??
Med Venlig Hilsen