Lur om eftermiddagen giver problemer

15. januar 2014

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Lur om eftermiddagen giver problemer

Hej Helen

Så kom nemisis ift sovetid om dagen, som de sidste 4/5 dage er blevet mere og mere noget rod. Det hele gik godt, men så tror jeg vi gik igang med det berømte tigerspring, samt at vi startede op efter en god lang ferie, hvor sovetider var mere fleksible :/
Han er nu 7,5 mdr

Før sov Arthur 3 x dagligt og var træt efter ca 2 timer. Dvs sovetiderne så således ud:
Ca 9-11
Ca 13-14 (må jo vækkes for at hente søster)
Ca 16/16.30 og en time frem
(I ferien var det oftes to lure, formiddag og eftermiddag og det gik fint)

Jeg har en fornemmelse af, at den sidste lur ikke er god. Den gør sengetid til noget rod og Arthur er ofte sur fra han står op af luren og til han bliver puttet. Han vågner også først op ml 16.45-17.45, det er jo for sent til at skulle puttes ved 19.30 tiden. Ofte har jeg også lagt mærke til at nattesøvnen bliver bedre hvis han kommer i seng kl 19.

Jeg er blevet helt sat ud af spil og aner ikke hvad jeg skal gøre, for hele problemet ligger jo omkring lur om eftermiddagen. Det ville jo være perfekt ...

Annonce

... hvis drengen kunne sove 14-16, men det er bare ikke en mulighed. Jeg har prøvet forskellige combinationer. Lade ham falde i søvn i bilen, han vågner så snart søster er i bilen og har derved powernappet 20/30 min og kan snild holde 2,5 time men i hvertfald ikke til kl 19. Haft far hjemme kl 14, men han vågner så igen ca 14.30.

Han sover næsten altid en god formiddagslur (mindst 1 1/2 time), men det passer så også altid med at han er træt ved 13/14 tiden, som jo så ødelægger resten af dagen. Han kan max holde sig vågen i 3 timer og så er han også meget pyller (og alt efter 2 timers vågen og bilkørsel vil også resultere i at han falder i søvn i bilen). Jeg er efterhånden også blevet i tvivl om, om præcis hvornår han er træt. Jeg syntes nemlig han lige nu er sur det meste af tiden (nok fordi han gerne vil noget han ikke kan, nemlig komme rundt).

Ihh hvor jeg er frustreret. Sidst jeg skrev til dig med lignende problem, fik jeg kørt ham ind i sådan en god rutine. Håber du også kan hjælpe denne gang.

Med venlig hilsen
Arthur og hans mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Psykisk udvikling børn

Lige fra dit barn bliver født, er det aktivt kommunikerende. Det har brug for at blive taget op, holdt om, trøstet og beroliget, snakket med, kærtegnet osv.

Børn vil altid have brug for at blive set og hørt. De har brug for at vide, at de har en vigtig plads i familien, og at det er dejligt at være sammen med dem. Barnets psykiske udvikling skal støttes, fra barnet er nyfødt og hjælpeløst, og til det vokser op og gradvist bliver mere og mere selvstændigt.

I en...

Læs mere i Babylex

Vælling

Vælling er en tilskudsblanding, og det minder i sammensætning om en tynd grød. Tilskudsblading adskiller sig fra modermælkserstatning ved at have et højere indhold af protein og visse mineraler. I følge sundhedsstyrelsen er der ikke grund til at give barnet tilskudsblanding fremfor modermælkserstatning. Og børn der bliver ammet har heller ikke ernæringsmæssigt brug for at få vælling.

Vælling kan tidligst gives til barnet fra 6 mdr.´s alderen, og det anbefales, at man ikke giver...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen ...

1000 tak for din brevkasse ... og tak for alle dine gode, hjertelige og ærlige svar.

Thilde, mor til Louie på 5 mdr.