Brev:
Grød inden nat
8. december 2013
Alder:
6 mdr.
Grød inden nat
Hej Helen.
Tak for dit sidste svar vedr. spisestop. Det gik heldigvis over, imens jeg ventede på svar fra dig, så nu spiser min lille datter fint igen, og faktisk vågner hun heller ikke særlig mange gange om natten for at skulle ammes, 1-3 gange, og det er jo super.
Hun vågner stadig om aftenen, og jeg tror ikke, det er sult. Jeg tror det er endnu en powernap hun får der kl. 20-21, for der går 20-30 min og så vågner hun og er klar til leg igen, faktisk 2-3 timer. Dvs hun oftest først er klar til at gå i seng til nat efter kl. 23. Det synes jeg godt nok er sent - hun er næsten 7 mdr. Men hun har altid sovet meget lidt og klaret sig fint med det, så jeg tror efterhånden at det er det, det handler om.
Og tak for dit forslag med planen. Jeg følger den så vidt muligt, men hendes søvn svinger stadig så meget. Oftest sover hun stadig kun lure af 35-45 min ad gangen med 2-3 timers vågentid indimellem, men nogle dage kan hun tage en længere lur.
Det jeg gerne ville spørge om er, om det er ok at give hende lidt grød i den sidste vågne periode dvs måske ca kl. 22?
Med venlig hilsen
Helle