Brev:
Aftenlur?
15. november 2013
Alder:
6 mdr.
Aftenlur?
Hej Helen.
Sønnen er nu 6 1/2 måned og sover 2-3 lure om dagen. Mit spørgsmål er så ang lur nr. 3.
Hvor mange timer "må" han være vågen efter 2. lur? Sover han fx. fra 14 - 15.30, skal han så have en aftenlur, eller kan han vente til det er sengetid omkring kl. 19.30-20.00? Vi har nemlig oplevet nogle gange, at aftenluren ligger så sent, fx. 18.30, at han sover til natten og det er lidt træls at han ligger ude i barnevognen nu hvor det er så koldt og mørkt.
Kunne vi så ikke putte ham inde i sengen? Jo, og det har vi også gjort et par gange, men vores hus er MEGET lydt, så han bliver nemt vækket og det er også et af problemerne. For vi kunne jo bare springe over den sidste lur og så putte ham til natten kl. 19, men når storebror først kommer i seng en times tid senere, så er det svært at holde lydniveauet nede :) jeg kan også mærke på ham, at han egentlig ikke har lyst til at sove den sidste lur. Han er træt, men kæmper virkelig en kamp for at holde sig vågen. Så er det ok at han er vågen 4-4 1/2 time fra middagsluren til sengetid?
Håber du kan finde rundt i mit snørklede brev
Hilsen Lene