Aftenlur?

15. november 2013

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Aftenlur?

Hej Helen.

Sønnen er nu 6 1/2 måned og sover 2-3 lure om dagen. Mit spørgsmål er så ang lur nr. 3.

Hvor mange timer "må" han være vågen efter 2. lur? Sover han fx. fra 14 - 15.30, skal han så have en aftenlur, eller kan han vente til det er sengetid omkring kl. 19.30-20.00? Vi har nemlig oplevet nogle gange, at aftenluren ligger så sent, fx. 18.30, at han sover til natten og det er lidt træls at han ligger ude i barnevognen nu hvor det er så koldt og mørkt.

Kunne vi så ikke putte ham inde i sengen? Jo, og det har vi også gjort et par gange, ...

Annonce

... men vores hus er MEGET lydt, så han bliver nemt vækket og det er også et af problemerne. For vi kunne jo bare springe over den sidste lur og så putte ham til natten kl. 19, men når storebror først kommer i seng en times tid senere, så er det svært at holde lydniveauet nede :) jeg kan også mærke på ham, at han egentlig ikke har lyst til at sove den sidste lur. Han er træt, men kæmper virkelig en kamp for at holde sig vågen. Så er det ok at han er vågen 4-4 1/2 time fra middagsluren til sengetid?

Håber du kan finde rundt i mit snørklede brev

Hilsen Lene

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Vitaminer børn

Sundhedsstyrelsen anbefaler følgende vitaminer til børn:

- D-vitamin gives dagligt til alle børn, fra barnet er 14 dage, og til det fylder 4 år. D-vitamin er med til at styrke barnets knogler. Der gælder særlige regler for D-vitamin til børn med mørk hud, og børn som får modermælkserstatning.

- Jern-dråber gives til børn, der er født for tidligt (< 37 uger) og til alle børn, som har en fødselsvægt på under 2500 gram. For tidligt fødte børn har behov for...

Læs mere i Babylex

C-Vitamin

Vitamin C findes i frisk frugt, grøntsager og kartofler. Danske børns indtag af vitamin C er normal tilstrækkeligt og Sundhedsstyrelsen anbefaler derfor ikke ekstra tilskud af vitamin C til mature børn.

Præmature børn, dvs. børn født før 37 uge har mindre depoter af jern, vitaminer og mineraler end mature børn. Det gælder især for de fedtopløselige vitaminer A, D, E, K, men også for C-vitamin.

På neonatalafdelingerne vil det præmature barn få ekstra tilskud af...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for en virkelig god brevkasse/side. Du gør et fantastisk stykke arbejde.

Kærligste Hilsener
Mia, gravid med sit første barn.