Søvn 8 måneder

12. august 2013

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Søvn 8 måneder

Hej Helen.

Jeg er ny her på siden, men har hørt meget godt om din brevkasse, så nu prøver jeg at skrive til dig, da vi er ved at løbe tør for gode ideer.

Min kæreste og jeg har en dejlig datter på 8 måneder der sov rigtig godt om natten de første 5 måneder. Hun er flaskebarn og har været det fra starten. Da hun var 5 måneder gik vi over til grød og mos og det gik rigtig fint

Vores udfordring ligger i, at vores datter siden hun var 5 måneder har sovet meget dårligt om natten. Den seneste måned er det blevet rigtig skridt. Hun vågner min. en gang i timen og skal have sut eller flaske. Vi har allerede prøvet forskellige modeller af:

Vi har tanket hende op ved at give hende meget flaske fra hun bliver lagt i seng kl 19-20 til midnat. Derefter har vi tilbudt hende vand af kop. Det havde ingen virkning. Hun vågner stadig en gang i timen. Vi tænker derfor ikke, at det er sult eller tørst der vækker hende.

Vi har derudover forsøgt et par nætter at droppe sutten når hun vågner. I stedet har vi beroliget hende ved at stryge hende på maven og sige shhh shhhh. Det virkede ikke. Hun blev rigtig ked af det og vi kunne ikke nænne ikke at give hende sutten. Jeg har dog en mistanke om, at det er der problemet ligger. Altså vanebetinget ...

Annonce

... opvågning som du kalder det i din bog.

Jeg har også overvejet om det har noget med kosten at gøre. Om hun ikke får nok at spise i løbet af dagen. Eller nok flaske. Hun er virkelig svær at få til at drikke flaske om dagen. Vores dag ser således ud:

Kl. ca 7. Står op og grød (spelt, hirse, havre) spiser min. 2 dl

Kl. 9-10 lur der varer alt fra 30 min. til 1/12 time. Får tilbudt flaske men spiser ikke rigtig noget

Kl. ca 11. rugbrødshapsere med leverpostej eller avocado ca 1/2 skive bondebrød

Kl. ca. 13 lur der varer 30-60 minutter. Får tilbudt flaske men spiser kun lidt

Kl. ca. 14-15 rugbrødshapsere med leverpostej eller avocado ca 1/2 skive bondebrød samt frugt

Kl. ca.16-17 lur der varer 30-60 minutter. Får tilbudt flaske men spiser kun lidt

Kl. 18 aftensmad hvad vi får eller pasta/ris med kødsovs, kartoffel og gulerod med kød.
Hun spiser min. 2 dl.

Kl. 19-20 bliver lagt i seng. Får tilbudt flaske men spiser ikke rigtig noget

I tidsrummet 20-0.00 kan vi få hende til at spise ca 200 ml fordelt over et par gange.

Og så starter natteroderiet!!!!

Hun spiser ca 400 ml mme i døgnet på flasken.

Vi er ved at være ret desperate, så vi håber meget, at du har nogle gode råd til os :-)

Kærlig hilsen
Ditte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Vugge - møbel

En vugge er en lille babyseng, der kan vugges/gynges. At bruge en vugge har mange fordele, da det er med til at stimulere barnets ligevægtsorgan og dermed har betydning for barnets videre udvikling. Samtidig er en vugge ofte mindre end en tremmeseng, hvilket er med til at gøre den tryg for baby at sove i - mange børn kan sove i en vugge de første 3-4 måneder.

Der findes mange forskellige vugger på markedet, og i mange familier er en vugge også noget, der går i arv. Nogle vugger...

Læs mere i Babylex

Barselsbesøg

I nogle kommuner tilbyder sundhedsplejersken at komme på besøg meget hurtigt efter fødslen. Dette sker hvis fødslen f.eks. er foregået hjemme, eller hvis moderen er gået meget hurtigt hjem efter fødslen.

Også jordemødre tilbyder nogle gange barselsbesøg i hjemmet, hvis kvinden er udskrevet inden for 48 timer efter fødslen eller hvis der er tale om en hjemmefødsel. Man taler normalt om et barselsbesøg når sundhedsplejerske eller jordemoder kommer på besøg i hjemmet 3-5 dage efter...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tak for dit gode svar sidst, som virkelig hjalp mig videre. Vi har valgt at beholde putteflasken lidt endnu :-)

Agnes mor