Brev:
Sover for tidligt?
5. maj 2013
Alder:
4 mdr.
Sover for tidligt?
Hej Helen :)
Ja så er jeg her altså med et spørgsmål igen.
Jeg er i gang med at læse din bog om søvn, og under afsnittet 3-4 måneder er der et søvnhjul. Mit spørgsmål lyder så på: min datter sover kl 19.00 hver aften. Det har hun gjort i godt 1 1/2 måned og det fungerer rigtig godt synes jeg og hun er træt når vi når der til. Hun plejer at få et varmt bad ca 18.15 og bagefter babymassage og mellem 18.45 og 19.00 sætter jeg mig i gyngestol i soveværelset og ammer hende. Hun bliver lagt i sin egen seng ved siden af min og der sover hun så til 22.00-23.00 inden hun får mælk igen. Hun får stadig mælk en del gange i løbet af natten men det har vi snakket om i et andet brev :) hun vågner ca kl 7.00 og sover ca 3 (lidt korte lure) i løbet af dagen ca 45 min til en time.
Men hun får altså mellem 11-12 timers søvn om natten. Er det et problem at hun sover så tidligt og burde jeg arbejde på at hun får mere søvn i løbet af dagen i stedet for så mange timer om natten??
De sidste to dage har hun pludselig sover 2 til 2 1/2 time til middag, og begge dage er hun vågnet kl 6.00 i stedet for 7.00 som hun plejer. Jeg vil helst have vi fortsætter med at sove til 7.00 så tror du jeg skal ta fat i "problemet" med det samme og få rettet lure i løbet af dagen og aften putning en time senere som du også beskriver i din bog?
Hvad tænker du?
Med venlig hilsen
Linden