Brev:
Gråd ved putning
25. oktober 2012
Alder:
6 mdr.
Gråd ved putning
Kære Helen,
Tak for en god brevkasse, som vi har brugt flittigt.
Nu er det så vores tur til at stille et spørgsmål. Vores søn er snart 6 måneder gammel. Hans storesøster er snart 3 år.
Han er en stor og glad dreng på 10 kg.
I starten var han nem at putte, men inden for den sidste måned har han været rigtig svær at lægge og er kun faldet i søvn ved brystet.
Vi har været flyttet to gange, men han er hele tiden blevet puttet i sin lift.
Vi har ikke været så opmærksomme på at skabe en rytme for ham, men mere lagt ham når han var træt, det har været rart ikke at bruge så meget energi på at tænke på det, men nu hvor det ikke fungerer længere, prøver vi at skabe en ny rytme for ham. Den ser ca. således ud:
Vågner ca. 6.30-7.00
1. lur ca. 9.00-10.45
2. lur ca. 13.00-15.00
Forsøger at lægge ham til natten ca. kl. 19.00 (Sover ca. 20.00)
Han tog i lang tid bryst, men nu vender han konstant hovedet væk fra brystet og tager kun flaske når han kan kigge ud. Vi tolker det som at han er nysgerrig og vil følge med. Når han er træt vil han gerne ha bryst (Fx om natten eller efter at ha fået noget af flasken)
Om aftenen får han en natflaske og vi kan se at han er ved at falde i søvn til den. Han glipper med øjnene m.m.
Vi forsøger da at lægge ham vågen men meget træt ned, men så er det han skriger helt hjerteskærende og selv når vi tager ham op er han meget svær at trøste og vi må gå rundt og aflede ham for at få ham til at stoppe.
Efter ca. 30 min får han bryst igen og er igen ved at falde i søvn, men når han bliver lagt skriger han højt igen, og igen er han svær at trøste og skal afledes med noget i hånden og over hovedet, får at han vil tage sutten. Til sidst får søvnen overmandet ham, men det er hårdt hver aften at skulle bruge en time og høre ham græde så hjerteskærende.
Vi er jo lige startet på at han skal lære at falde i søvn selv og ikke ved brystet, så gør vi det rigtige og skal det gøres nu? Og hvilke råd kan du give os for at putningen ikke bliver så hård for os alle.
Vi glæder os til at læse dine kommentarer.
På forhånd tak
Louise