Brev:
Dårlig søvnassociation
24. april 2012
Alder:
7 mdr.
Dårlig søvnassociation
Hej igenigen.
Tak for dine hurtige svar.
Nu presser endnu et søvn-spørgsmål sig på - førend jeg var påbegyndt dén ligge-i-egen-seng-rutine, som mit seneste brev handlede om:
I de sidste 3-4 nætter har hverken berolige hænder og nynnen, stillingsændring eller sut kunne berolige min datter når hun vågner om natten - kun brystet har kunne få hende til at finde ro.
Jeg har også prøvet at tage hende op - først for at sidde i sengen og vugge hende, dernæst for at gå med hende - men heller ikke dét har givet hende ro, hun er tværtimod blevet endnu mere ked af det, forvirret over at blive taget op virker det som om.
Derfor begynder jeg nu at tænke om jeg mon HAR skabt en af disse dårlige søvnassociationer, og mit spørgsmål lyder derfor:
Hvordan kan jeg ændre den og vænne min datter til at mors hænder / nynnen / nærvær godt kan erstatte brystet?
Jeg ser meget frem til dit svar!
Mange hilsner