Brev:
Søvn og putning af pige på 7 mdr.
20. februar 2012
Alder:
7 mdr.
Søvn og putning af pige på 7 mdr.
Hej Helen.
Jeg har brug for et godt råd vedr. min datters søvn, da jeg efterhånden er blevet godt udkørt og ved snart ikke havd jeg skal gøre.
Min datter er nu blevet 7 1/2 mdr og er en glad, veltilpas og harmonisk pige som stort set smiler dagen lang. Hun er begyndt at kravle og kan bruge det meste af dagen på gulvet hvor hun ruller og kravler og leger selv. Det eneste problem er hendes søvn. hun er mega svær at få til at sove både om dagen og om natten. Om dagen skal jeg kæmpe for at få hende til at sove og hun sover ikke ret længe, er dog de sidte to dage begyndt at sove omkr 2 timer to gange om dagen og håber det blever ved.
Det virkelig problem er natterne. Vi holdte op med at give hende mad om natten da hun var 5 mdr og jeg troede at det vil hjælpe hende med at sove bedre om natten men ark nej. Hun sover fint fra 9-00 men fra midnat vågner hun hver eneste time indtil næste morgen. Det tager lang til at få hende til at sove igen. Hun græder ikke altid men nægter at sove og når hun endelig falder i søvn er hun vågn max en time efter igen. Hun kræver ikke mælk og de natter jeg er givet op og tilbudt hende mælk er det ikke hjulpet med at få hende til at sove. kl 6 falder hun endelig i søvn og sover til 08:30-09:00. det er tit sket at enten mig eller min mand står op med hende kl
03:00 om natten efter en times kamp med at få hende til at sove.
vores dag ser typisk således ud.
05.00-06.00 mælk falder endeligt i søvn
08:30-9:00 står op dagen begynder
10:30 grød vand af kop
12.00 middagslur
14:00 mælk sover ca 45 min igen da middagslur typisk ikke vare så lang tid( er dog bedre de sidste to dage)
16.30 -17.00 lur sover ca 1 1/2 time
18.30 aftensmad hvad vi nu får tilbereder vi også til hende
21.00 pyjamas mælk sover
00.00 vågner og vågner hver time til næste morgen
Jeg kan ikke forståm at hun vågner hele natten for jeg gør meget ud af faste ritualer osv. Mit andet sps er hvordan jeg lærer hende at falde i søvn selv da hun skal starte i dagpleje om lidt over en mdr så er det jo vigtig hun kan det.
Glæder mig til at høre fra dig.
Knus Nina