Brev:
I byen med baby
23. januar 2012
Alder:
7 mdr.
I byen med baby
Kære Helen!
Tak for dine svar med hensyn til min søns mad. Jeg har fået en god rytme med ham. Han spiser dog fortsat ikke fra 19.30-06.00. Faktisk har han sovet igennem ca. halvdelen af nætterne, efter han er kommet på eget værelse :-)
Han får tilbudt brystet 4 gange dagligt, er glad og tilfreds og har rigeligt våde bleer, så jeg tænker, han får væske nok. Jeg laver hans grød på MME, så han får 500-750 ml. modermælk + MME i døgnet. Men det var dejligt at få styr på det og få et forslag til madplan. Nu virker det ikke helt så 'tilfældigt', hvad han får hvornår.
Nu til noget andet.
Det hænder jo at man er heldig at blive inviteret i byen til aftensmad. Og det er jo egentlig dejligt, men også lidt problematisk med en baby på 7 1/2 måned.
Han går i seng ved 19.30-tiden. Indtil videre har vi egentlig valgt at køre hjem kl. ca. 19, når vi har været nogle steder. Eller spørge om vennerne vil give eftermiddagskaffe istedet. Hvis vi kører hjem ved 19-19.30-tiden, så falder han i søvn i bilen og vågner, når vi bærer ham op, men kan godt sove videre. Der er dog en lille tendens til, at hans søvn bliver lidt mere urolig den nat. Jeg er fortsat på barsel med ham, og han skal ikke i institution eller dagpleje før til august 2012.
Vi overvejer, om vi kan putte ham til sædvanlig tid, det sted vi er på besøg og så tage ham op, når vi skal hjem, køre hjem og putte ham igen, når vi så kommer hjem senere om aftenen. Men vi synes egentlig generelt, det er synd, at han bliver forstyrret i sin søvn, og det er dobbelt synd, at hans nattesøvn på denne måde bliver afbrudt to gange (både ud i bilen og ind i hjemmet igen). På den anden side er man jo lidt 'fanget', hvis man konsekvent må køre hjem kl. 19 eller 19.30 (eller blive og overnatte). Vi støder også på lidt modstand fra venner og familie, der er trætte af, at vi ikke kan komme om aftenen og blive til ved 22-23-tiden.
Hvad er din holdning til dette? Hvordan synes du, man skal gribe aften-visitterne an, når man har små børn?
Med venlig hilsen
Linda.