I byen med baby

23. januar 2012

Kategori:
Alder:
7 mdr.

I byen med baby

Kære Helen!

Tak for dine svar med hensyn til min søns mad. Jeg har fået en god rytme med ham. Han spiser dog fortsat ikke fra 19.30-06.00. Faktisk har han sovet igennem ca. halvdelen af nætterne, efter han er kommet på eget værelse :-)

Han får tilbudt brystet 4 gange dagligt, er glad og tilfreds og har rigeligt våde bleer, så jeg tænker, han får væske nok. Jeg laver hans grød på MME, så han får 500-750 ml. modermælk + MME i døgnet. Men det var dejligt at få styr på det og få et forslag til madplan. Nu virker det ikke helt så 'tilfældigt', hvad han får hvornår.

Nu til noget andet.

Det hænder jo at man er heldig at blive inviteret i byen til aftensmad. Og det er jo egentlig dejligt, men også lidt problematisk med en baby på 7 1/2 måned.

Han går i seng ved 19.30-tiden. Indtil videre har vi egentlig valgt at køre hjem kl. ca. 19, når vi har været nogle steder. Eller spørge om vennerne vil give eftermiddagskaffe istedet. Hvis vi kører hjem ved 19-19.30-tiden, så falder han i søvn i bilen og ...

Annonce

... vågner, når vi bærer ham op, men kan godt sove videre. Der er dog en lille tendens til, at hans søvn bliver lidt mere urolig den nat. Jeg er fortsat på barsel med ham, og han skal ikke i institution eller dagpleje før til august 2012.

Vi overvejer, om vi kan putte ham til sædvanlig tid, det sted vi er på besøg og så tage ham op, når vi skal hjem, køre hjem og putte ham igen, når vi så kommer hjem senere om aftenen. Men vi synes egentlig generelt, det er synd, at han bliver forstyrret i sin søvn, og det er dobbelt synd, at hans nattesøvn på denne måde bliver afbrudt to gange (både ud i bilen og ind i hjemmet igen). På den anden side er man jo lidt 'fanget', hvis man konsekvent må køre hjem kl. 19 eller 19.30 (eller blive og overnatte). Vi støder også på lidt modstand fra venner og familie, der er trætte af, at vi ikke kan komme om aftenen og blive til ved 22-23-tiden.

Hvad er din holdning til dette? Hvordan synes du, man skal gribe aften-visitterne an, når man har små børn?

Med venlig hilsen
Linda.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Annonce

Viden om børn:

Bug Buster

Bug Buster er en metode til at fjerne hovedlus. Joanna Ibarra fra den velgørende organisation Community Hygiene Concern i London har udviklet denne metode og princippet i i Bug Busting er, at du i en og samme arbejdsgang får tjekket for hovedlus og også får fjernet lusene.

Metoden bygger på viden om lusenes adfærd og udvikling og på benyttelse af tættekam, almindelig shampoo og hårbalsam. Behandling med insekticider er således overflødig.

Du kan købe "Bug Buster"...

Læs mere i Babylex

Fedtcreme - fedtprocent

Der findes rigtig mange forskellige cremer på markedet, og til behandling af børneeksem er det en god idé at vælge fedtcreme. Jo højere fedtprocent cremen har, jo mere fedtet og klistret vil den ofte være - og dermed også for mange mere ubehagelig. Derfor er det en god idé at vælge så fed en creme som muligt, som samtidig virker behagelig - og til behandling af børneeksem i ansigtet er det ofte en god idé at vælge en creme med en fedtprocent omkring 30-40%. Det er ofte også en god idé at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for alt din støtte og hjælp indtil nu. Igennem dig har jeg lært at have tillid til mine beslutninger og oser ud af tryghedsposen til min dreng og dette med god samvittighed!!!

Ingen tvivl om at du altid skal være min sundhedsplejerske :-)

Kærlig hilsen
P, mor til dreng på 15 måneder.