Brev:
Vågner ofte i løbet af natten
16. oktober 2011
Alder:
8 mdr.
Vågner ofte i løbet af natten
Hej Helen,
Så er vi på banen igen.
Vores søn er nu blev 8 1/2 måned, og vi oplever desværre, at han vågner ca. 5 gange om natten fra kl. 23 - 06.
Når han vågner giver jeg ham sutteflaske med MME, hvor han drikker ca. 100 ml. pr. gang, d.v.s. han drikker ca. 2 flasker MME på en nat.
Når han bliver lagt ved 18.30 - 19.00 tiden får han tillige en flaske at sove, hvor han drikker ca. 100 ml.
Vi spiser aftensmad kl.17.30 - 18.00, hvor han spiser godt med kartoffelmos med div. grøntsager og kød.
Han er normalvægtig, sund og glad og sover to lurer i løbet af dagen, formiddag og eftermiddag.
Vi har som sådan ikke problemer med at få ham til at sove om aftenen, men det er de mange opvågninger, der bekymrer os.
Når han vågner, får han sutteflasken med MME, som han drikker af i søvne. Når han har drukket, falder han tilbage i søvnen, dog kun for en kort bemærkning og højst 2 timer ad gangen.
Casper startede i vuggestue den 4. oktober, hvor han trives og er glad. Han spiser godt og sover godt. Opvågningsproblematikken var der allerede inden han startede i vuggestue, så vi mener ikke, at det kan være årsagen.
Håber, at du har nogle gode råd, der kan reducere antallet af opvågninger om natten, da jeg står og skal starte job efter efterårsferien ;0)
Med venlig hilsen
Mette og familie