Vågner ofte i løbet af natten

16. oktober 2011

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Vågner ofte i løbet af natten

Hej Helen,

Så er vi på banen igen.

Vores søn er nu blev 8 1/2 måned, og vi oplever desværre, at han vågner ca. 5 gange om natten fra kl. 23 - 06.

Når han vågner giver jeg ham sutteflaske med MME, hvor han drikker ca. 100 ml. pr. gang, d.v.s. han drikker ca. 2 flasker MME på en nat.

Når han bliver lagt ved 18.30 - 19.00 tiden får han tillige en flaske at sove, hvor han drikker ca. 100 ml.

Vi spiser aftensmad kl.17.30 - 18.00, hvor han spiser godt med kartoffelmos med div. grøntsager og kød.

Han er normalvægtig, sund og glad og sover to lurer i løbet af dagen, formiddag og eftermiddag.

Vi har som sådan ikke problemer med at få ham ...

Annonce

... til at sove om aftenen, men det er de mange opvågninger, der bekymrer os.

Når han vågner, får han sutteflasken med MME, som han drikker af i søvne. Når han har drukket, falder han tilbage i søvnen, dog kun for en kort bemærkning og højst 2 timer ad gangen.

Casper startede i vuggestue den 4. oktober, hvor han trives og er glad. Han spiser godt og sover godt. Opvågningsproblematikken var der allerede inden han startede i vuggestue, så vi mener ikke, at det kan være årsagen.

Håber, at du har nogle gode råd, der kan reducere antallet af opvågninger om natten, da jeg står og skal starte job efter efterårsferien ;0)

Med venlig hilsen
Mette og familie

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Annonce

Viden om børn:

Legetøj til baby og børn

Barnet har bedst af det nære samspil, der er mellem barnet og forældrene. Men i takt med at barnet bliver større og begynder at forholde sig lidt mere til verden omkring sig, vil det være godt, at der er legetøj, som barnet kan kigge på og undersøge.

Når barnet begynder at gribe, skal legetøjet passe til barnets lille hånd, og det er vigtigt, at legetøjet også egner sig til at komme i munden. Tingene skal være solide og uden skarpe kanter og spidser. Brug så vidt muligt legetøj,...

Læs mere i Babylex

Spinat

Når børn er 6 mdr gamle må de gerne begynde at få lidt spinat.

Du skal dog være opmærksom på, at spinat indeholder Nitrat, og det bør derfor ikke fylde mere end 1/10 af portionen eller alternativt kun gives med 14 dages mellemrum.

Læs mere i min bog Helens bog om børn og mad

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen :-)

Ja der er mange spørgsmål for tiden.... rart man får gode råd og information fra dig!

Håber du har nøglen til en bedre nattesøvn for os to "gamle"... vi trænger efterhånden til en go nats søvn...

...og tak for dine tidligere svar - guld!

Mange hilsner
Sanne, mor til tvillinger