Brev:
Nervøs for at han sover på maven
15. august 2011
Alder:
7 mdr.
Nervøs for at han sover på maven
Hej Helen.
Vores søn på næsten 7 måneder er begyndt at vende sig om på maven og sove der.
Han kan i princippet godt vende sig fra maven nu, men gør det kun, hvis han lokkes med noget legetøj, så han får overbalance. Dvs. han gør det ikke bare af sig selv, når han ligger på maven om dagen.
Nu er jeg nervøs for, at han sover på maven, fordi han jo kun "kan" eller i hvert fald kun vender sig, hvis det er for at få fat i noget legetøj. For selvom han kan gøre det, er der jo ligesom ikke noget han lokkes af om natten i søvne.
Er det okay at han sover på maven eller vil det stadig være bedst han sover på ryggen eller siden ?
Hilsen
Jette