Brev:
Ændring af sovetider ved start i dagpleje
27. marts 2011
Alder:
9 mdr.
Ændring af sovetider ved start i dagpleje
Hej Helen.
Nu er der efterhånden kun 14 dage til min datter så småt starter på indkøring i dagplejen. Vi var på besøg i fredags, og det skal nu nok blive godt, selvom jeg synes det er helt forfærdeligt, at jeg ikke længere skal være sammen med hende hele tiden ;-).
Vi snakkede selvfølgelig om, hvordan en dag hos dagplejeren vil komme til at se ud, og jeg kunne høre, at min datters lure ligger lidt skævt i forhold til hvordan de ligger i dagplejen. Der bliver der puttet til formiddag kl. ca. 8.30, hvor de sover er times tid, og så bliver der puttet til middagslur omkring kl. 12. Herhjemme ser dagen sådan ud, at hun vågner kl. 6-6.30, og så bliver hun puttet til formiddag kl. 9.30-10, og der sover hun gerne omkring 2 1/2 time, og kl. 15-15.30 bliver hun puttet til eftermiddag, hvor hun sover ca. 1 - 1 1/2 time. Kl. 20 bliver hun puttet til natten og sover til næste morgen. Oftest uden opvågninger.
Nu kunne jeg jo godt tænke mig, hvis jeg kunne prøve at rette lidt ind efter dagplejens tider, så det ikke bliver en alt for stor omvæltning for hende. Har du evt. et bud på, hvordan jeg bedst muligt griber det an? Jeg tænker også på, om hun ikke vil få brug for en ekstra lur, når hun kommer hjem fra dagpleje, for hvis hun sover middagslur til kl. ca. 14-15, så er der altså lang tid til kl. 20, og hun plejer at være rigtig træt, når hun kommer i seng. Men samtidig synes jeg måske det er lidt et skråplan at gå fra to til tre lure om dagen. Hvad tror du?
Puh... synes godt nok der er mange ting, der skal tages stilling til, nu hvor enden på barslen nærmer sig! Så det kan godt være, at jeg kommer til at bombardere dig med spørgsmål i den nærmeste fremtid :-).
På forhånd tak.
Prinsessens mor.