Ændring af sovetider ved start i dagpleje

27. marts 2011

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Ændring af sovetider ved start i dagpleje

Hej Helen.

Nu er der efterhånden kun 14 dage til min datter så småt starter på indkøring i dagplejen. Vi var på besøg i fredags, og det skal nu nok blive godt, selvom jeg synes det er helt forfærdeligt, at jeg ikke længere skal være sammen med hende hele tiden ;-).

Vi snakkede selvfølgelig om, hvordan en dag hos dagplejeren vil komme til at se ud, og jeg kunne høre, at min datters lure ligger lidt skævt i forhold til hvordan de ligger i dagplejen. Der bliver der puttet til formiddag kl. ca. 8.30, hvor de sover er times tid, og så bliver der puttet til middagslur omkring kl. 12. Herhjemme ser dagen sådan ud, at hun vågner kl. 6-6.30, og så bliver hun puttet til formiddag kl. 9.30-10, og der sover hun gerne omkring 2 1/2 time, og kl. 15-15.30 bliver hun puttet til eftermiddag, hvor hun sover ca. 1 - 1 1/2 time. Kl. 20 bliver hun puttet til natten ...

Annonce

... og sover til næste morgen. Oftest uden opvågninger.

Nu kunne jeg jo godt tænke mig, hvis jeg kunne prøve at rette lidt ind efter dagplejens tider, så det ikke bliver en alt for stor omvæltning for hende. Har du evt. et bud på, hvordan jeg bedst muligt griber det an? Jeg tænker også på, om hun ikke vil få brug for en ekstra lur, når hun kommer hjem fra dagpleje, for hvis hun sover middagslur til kl. ca. 14-15, så er der altså lang tid til kl. 20, og hun plejer at være rigtig træt, når hun kommer i seng. Men samtidig synes jeg måske det er lidt et skråplan at gå fra to til tre lure om dagen. Hvad tror du?

Puh... synes godt nok der er mange ting, der skal tages stilling til, nu hvor enden på barslen nærmer sig! Så det kan godt være, at jeg kommer til at bombardere dig med spørgsmål i den nærmeste fremtid :-).

På forhånd tak.

Prinsessens mor.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Annonce

Viden om børn:

Rødbede

Fra 6 mdr´s alderen kan du godt begynde at give dit barn rødbede, hvilket mange børn elsker og de kan give mosen en meget flot farve. Rødbeder kan også bages i ovnen sammen med andre rodfrugter.

Du skal dog være opmærksom på at rødbeder indeholder nitrat og derfor kun bør udgøre 1/10 af den portion mos, som barnet spiser. Alternativt bør de kun gives med ca 14 dages mellemrum.

Læs mere i Babylex

Sove ude

Helt små børn skal man være forsige med at lade sove ude i barnevogn. En tommelfingerregel er, at spædbørn ikke bør sove ude, før de har genvundet deres fødselsvægt og vægten skal være mere end 3000g.

At sove ude om sommeren er enkelt. Stil barnevognen i skyggen og hold øje med dit barns temperatur ved at mærke det i nakken. Dit barn vil nyde at stå under et træ og se vinden i bladende. Et insektnet kan yde god beskyttelse mod insekter, men brug det kun, hvis der er insekter.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Alleførst: Tusind tak for dit sidste svar - det er virkelig guld værd med professionelt svar og en "second opinion" :)

Med venlig hilsen
Natasha, mor til pige 4 måneder