Middagslur - 4 mdr.

9. marts 2011

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Middagslur - 4 mdr.

Hej Helen,

jeg er ved at blive sindsyg - sådan kan man vist godt sige!!
Tvillingerne er lige blevet 4 mdr, indtil for nogle uger siden har de glædeligt sovet i barnevognen - uden at køre - i 2-3 timer.

Nu mener jeg deres middagslur!

Jeg putter dem, før fylder jeg dem godt m mælken, de er trætte, brugte og sov kun lidt til deres formiddagslur!!

Men så sover de med så mange afbrydelser - nogle gange sover de kun 30 min og igen går jeg ud og kører, eller 5-10 min osv.
Jeg ved, at de er trætte, og de burde sove - deres ...

Annonce

... rytme ser således ud:

De sover fra 19.00 til 05.30 - med afbrydelse til mad
lille power lur fra 07.00-07.30
igen form lur fra 09.30-10.00
middag fra 12.00 ca.
Power lur igen fra ca 15.30-16, el 16-16.30

Jeg ved godt at du anbefaler 3 lure om dagen, men det kan pt ikke lade sig gøre... De kan ikke holde sig så godt lang tid vågne!!

KAN jeg gøre noget, eller bare ser tiden an? Er det normalt? Måske en del af udvikling???

Med venlig hilsen
den trætte mor, som går op til 3 timer dagligt bare for at få børnene til at sove

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Arp

Arp er betegnelsen for nogle gulbrune skæl, som mange børn får i hovedbunden, på panden eller i øjenbrynene. Det er døde hudceller som bliver afstødt. Det smitter ikke og det har intet med hygiejne at gøre.

Arp i hovedbunden kan fjernes ved hjælp af en lusekam. Du kan med fordel massere lidt uparfumeret babyolie ind i barnets hovedbund. En let massage stimulerer blodcirkulationen i hovedbunden, hvilket er godt både for forebyggelse og helbredelse af arp.

Evt. arp...

Læs mere i Babylex

Opkast - baby og børn

Der er forskel på at gylpe og på at kaste op. Gylp kommer stille efter et måltid, hvor opkast er mere voldsomt og i større mængder. Hvis barnet kaster op, vil det ofte også være uroligt og utilpas. Hvis barnet kun kaster op en enkelt gang, er der ikke grund til bekymring.

Opkastning hænger ofte sammen med, at barnet fejler noget andet og måske også har feber. Barnet vil ofte have ondt i maven, virke slap og træt, vil måske vægre sig mod at spise. Sammen med opkastning kommer...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

1000 tak for dit svar. Jeg blev meget glad for at læse dine kommentarer vedr. min "dårlige samvittighed" over at have sendt Caroline i vuggestue da hun blev storesøster. Det lettede virkeligt.

Carolines mor