Jern?

23. december 2007

Alder:
8 mdr.

Jern?

Hej

Min søn får mme, og har hidtil fået sit jernbehov opfyldt ved dette... Men efterhånden vil han ikke rigtig have mere mme. Han får tilbudt det 4 gange om dagen, men spiser max 50- 100 ml. dvs at der er dage, hvor han ikke de 400 ml.

Jeg har også prøvet, at tilbyde det færre gange, men samme resultat. Jeg har købt jerndråber, men jeg er lidt nervøs ved, at han måske får for meget jern? Han spiser gerne grønsager, og jeg er opmærksom på, at det er de "grønne" han ...

Annonce

... får flest af. Jeg giver ham ærtemos og eller avocado på rugbrød- er der også jern i dem?

Han er ikke synderlig vild med kød, men vi prøver til. Jeg har endnu ikke gvet ham jerndråberne, jeg prøver at få de 400 ml. i ham om dagen, men han har ikke lyst... han får vel ca. 250-350 ml. i døgnet. Det er dejligt lige for trygheden... Han får sødmælk i kop, og spiser også A38 m. frugt, så jeg tænker, at han får hans mælkebehov opfyldt?

På forhånd tak- glædelig jul og godt nytår

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Sutteflaske

For børn der ikke ammes er det vigtigt at man køber en ordentlig sutteflaske. Flasken skal passe til barnet og barnets evne til at sutte.

Det anbefales at man lader barnet "arbejde lidt for føden". Det vil sige at hullet i sutten ikke skal være for stort. Det at barnet skal bruge kræfter på at sutte er vigtigt for kæbernes og tændernes udvikling. Desuden er der en risiko for at barnet kan få ondt i maven, hvis det får maden for hurtigt.

Sutteflaske-sutterne findes...

Læs mere i Babylex

Slå

Det er forbudt ved lov at slå sit barn. Den såkaldte revselsesret blev afskaffet af Folketinget i 1997. At slå sine børn er således en ulovlig måde at opdrage på - og det gælder også "dask over fingrene", hvis det lille barn piller ved noget det ikke må. Et barn der bliver slået vil føle sig mindre værd.

Et barn der bliver slået er udsat for fysisk vold. Det kan være at barnet får en lussing, en endefuld, at barnet bliver sparket, rusket, brændt med cigaretter eller lignende....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej

Så er Viggas mor på banen igen og sidder her med smil på læben og tænker over at du fik ret igen..... du har en fantastisk brevkasse og jeg ville være helt lost uden den :))

Tak for en dejlig brevkasse og undskyld jeg ikke kan gøre mine breve kortere :))

Med venlig hilsen
Viggas mor