Brev:
Opstart mad v 6 måneder
5. april 2021
Alder:
6 mdr.
Opstart mad v 6 måneder
Hej Helen.
Hvor hurtigt skal man gå frem ved opstart af mad ved 6 måneder?
Barnet kan endnu ikke sidde selv, tager fint på af modermælk og er næsten 6 måneder. Så småt er vi startet på mos og grød. Det bliver allerhøjest til nogle skefulde. Jeg er i tvivl om hvor hurtigt vi kan/skal/bør gå videre til mere fast føde. Særligt når barnet endnu ikke kan sidde selv i en højstol.
Vil det være bedre at sætte barnet i en højstol klodset op af puder eller have barnet i skødet? Sidstnævnte gør det svært at følge med i hvordan barnet faktisk spiser.
Hvornår ved man at barnet er klar til fx en Kogt brocolli?
Hilsen herfra