Brev:
Nedsat flaskeappetit, formiddagsfrugt, og udtrapning af formiddagsflaske
17. marts 2021
Alder:
7 mdr.
Hej Helen
Vi har skrevet sammen før, og nu har jeg endnu et, ej faktisk to spørgsmål igen :-)
Vores piger er 7,5md og får tilbudt 3x 210ml flasker i døgnet - det har fungeret godt.
Men nu de sidste par dage har De unge damer haft svært ved at drikke det hele. Så der er ofte 40-60ml tilbage, endda op til 80ml enkelte gange tilbage. Vi vil jo gerne sørge for de får hvad de skal bruge. Men er det bare fint når de selv siger til og fra?
Vi synes jo ikke vi rigtig har ændre noget i deres kost, der skulle betyde at de pludselig ikke gider drikke så meget fra flasken, eller jo vi har indkørt rugbrødsbjælker engang imellem, hvad de elsker, også har vi prøvet at give dem lidt pasta også.
De bliver rigtig frustreret og kede, når de er mere sultne, så de får selvfølgelig lov til at spise til de er mætte og tilfredse. Så vi skal vel næste ikke tilbyde dem mindre mad, eller hvad? Væske er jo også vigtigt. Vi synes dog De drikke rigtig fint af vand til måltiderne, men kan ikke vurdere om det er nok. De er nogle basser begge med krudt i måsen, og har bestemt ingen tegn på de mangler noget.
Så er det bare fint, så længe de trives at de selv regulere - eller skal vi gå ind og gøre/ændre noget?
Udover skrev du sidst dette med formiddagsfrugt, og så småt udtrapning af formiddags flaske. De har selvfølgelig fået frugt før, og de bliver super frustreret og ked når de ikke får mere, så er ikke en så god oplevelse med håndfrugt eller ren frugtmos - giver dem dog også lidt, men ved ikke hvor meget sådan nogle små størrelser skal tilbydes.
De får dog også frugt eller frugtmos på deres grød, det er de okay med.
Så hvilke mængder af frugt er rimeligt at tilbyde som snack, og hvordan trapper vi der videre ud af flasken?
Med venlig hilsen
Nora & Ella’s forældre