Brev:
For meget mælk så det går ud over rigtig mad?
22. oktober 2020
Alder:
6 mdr.
For meget mælk så det går ud over rigtig mad?
Hej igen Helen,
Tusind tak for din gode tanker om at vi skal skære to flasker væk om dagen for at få plads til mere mad når hun bliver 7 måneder. Det er rart at vide hvad man skal indstille sig på i nær fremtid i denne nye verden med babymad, der skal introduceres.
Jeg har et par opfølgende spørgsmål ift. flaskerne og søvn. Hvor meget mælk har hun egentlig brug for i ml når hun er 6 måneder? Efter vi har indført drømmeflasken får hun i gennemsnit over 900-1000 ml dagligt. Jeg synes samtidig at hun er blevet mindre villig til at spise rigtig mad om dagen. Kan det hænge sammen med at hendes samlede mælkeindtag er for stort?
Samtidig er hun inde i en dårlig søvn-periode hvor hun er begyndt at vågne meget tidligt og vågner mere om natten end før. Som du sagde hænger det formentlig sammen med både udvikling hvor der sker utroligt meget fortiden og fordi hendes dagslure bliver længere.. men derfor “virker” drømmeflasken ikke længere ift at hun sover bedre men giver hende dog 200 ekstra ml om dagen.
Så spørgsmålet er om jeg skal droppe den for måske at gøre plads til mere hvad? Det skal siges at hun vejer 10 kilo så hun har også brug for en del væske..
Hilsen