Brev:
Mad ved 6 månedersalderen
6. juli 2020
Alder:
6 mdr.
Mad ved 6 månedersalderen
Hej Helen
Tak for dit fine svar på mit seneste brev - min datter sover nu uden problemer blot 3 lure om dagen.
Jeg skriver til dig igen for at få lidt vejledning i forbindelse med at min datter bliver 6 måneder inden længe og jeg derfor har brug for rådgivning vedr. mad. Jeg ammer og hun har siden fødslen haft god appetit.
I øjeblikket får hun mos/grød 2 gange dagligt – efter 1. lur og igen omkring 18-tiden. Dette fungerer super fint (hirsegrød om morgenen og grøntsags mos om aftenen). Jeg er dog i tvivl om hvor store mængder mad hun egentlig bør spise og samtidig nervøs for om hun får nok modermælk. Jeg kunne godt ønske lidt mere struktur i min amning, da jeg i øjeblikket føler at jeg 'klat-ammer' en del fremfor at hun spiser et ordentligt, mættende måltid ved brystet.
Hvor mange gange i døgnet bør hun ved 6 måneders alderen hhv. ammes og tilbydes ’rigtig’ mad? Jeg vil meget gerne se dit bud på en evt. dagsplan, samt inspiration til overgangen fra lettere flydende skemad til den mere faste med kød osv., uden at overgangen bliver for pludselig.
Ser frem til at høre fra dig
Med venlig hilsen