Brev:
Interval flasker og skemad
14. juni 2020
Alder:
5 mdr.
Interval flasker og skemad
Kære Helen,
I din sidste besvarelse gav du et eksempel på, hvordan en dagsrytme for en baby på 4,5 måned kunne se ud. I den var der implementeret 6 flasker om dagen og eventuelt én om natten. Allerede dengang fik Eloïse kun flaske 4 gange om dagen, efter råd fra de franske børnelæger. De ser gerne, at en baby er på fire flasker dagligt af 210 ml før man starter op på grød, så det er det vi har gjort. Dog fornemmer jeg, at dette er baseret på, at baby ikke får flaske om natten, og det gør Eloïse stadig.
Jeg synes 6 timer mellem hvert måltid er LANG TID, og jeg fornemmer også, at hun er sulten inden. Vores dag ser sådan ud:
Ca. 06.00 - Eloïse vågner og får sin flaske, hvis hun er sulten (210 ml). Nogle gange først kl. 07.00.
Ca. 12.00 - Grøntsagsmos ca. 100g + flaske 150 ml
Ca. 18.00 - Grød af enten, hirse eller ris ca. 100g + flaske 150 ml
Ca. 24.00 - Flaske 210 ml
Mine spørgsmål går på, om det er ok at hun kun får 4 måltider i døgnet, eller om vi burde give flere og minimere mængden? Og om det er fint med det skemad vi giver? Hun har altid gerne villet spise, og spiser altid det vi tilbyder hende.
De bedste hilsner,
Carina