Brev:
Bær og frugt
29. december 2019
Alder:
7 mdr.
Bær og frugt
Hej Helen
Jeg vil gerne lave mere varieret frugtmos til mit barn og har derfor brug for et råd omkring bær og frugt.
Jeg plejer at lave æble og pærer og fryser dem ned i en muffinsform så jeg har dem til senere brug.
Jeg har købt blåbær og hindbær på frys, og vil gerne tilberede dem og derefter fryse dem ned igen så jeg kan tage dem op som jeg skal bruge dem. Hvordan er det med bær og bakterier, hvordan skal de tilberedes? Og må man gerne fryse dem igen og opvarme dem endnu engang når hun skal spise dem? Plejer at tage de forskellige dele op af fryseren og optø dem i mikroovnen.
Derudover har jeg også købt frossen ananas og mango, for at give en lille smule andre sjove smage. Skal disse også koges eller kan de bare optåes og mosses, for derefter at gå i fryseren igen til senere brug?
Til sidst - når hun skal have frugtmos om eftermiddagen, skal man så putte lidt havregrød eller lign til for at der bliver et ordentligt mellemmåltid? Hvis ja, kan det så også laves og fryses for at minimere arbejdet i løbet af dagen?
Tak for hjælpen med de mange frysespørgsmål :-)
Med venlig hilsen