Brev:
Hvordan ser vores dagsplan ud?
5. marts 2019
Alder:
8 mdr.
Hvordan ser vores dagsplan ud?
Kære Helen
Vores plan ser således ud:
kl. 05 – ammes i mors seng og sover lidt videre ved brystet
kl. 6.30-7 - vågner
kl. 7.30 morgenmad (fuldkornsgrød for tiden, da hun ikke gider havregrød og øllebrød i øjeblikket) – hun er ikke særligt sulten her.
9.00 – en halv bolle med creme cheese eller smør og en skive ost og lidt blød frugt i hånden.
9.30-11 sover hun ude i barnevognen.
11.30 frokost – ½ dl grøntsagsmos med kød, overkogte grøntsager, avokado, æg e.l. at gumle på og bondebrød med leverpostej o.l. Hun spiser i ca. 40 minutter.
13.30 – ammes, hvis hun kommer frem og trækker min bluse ned – men efterhånden bare 2-5 minutter og nogle gange kan denne nu undværes, også får hun lidt vand i stedet.
14.00-15.30 sover 2. lur ude i barnevognen.
16.00 – lidt tykmælk med en teske æblemos i, en halv bolle med ost og lidt frugt at gumle på
17.30 – aftensmad - ½ dl. grøntsagsmos også vores aftensmad at gumle på. Hun spiser mere og mere af vores mad, og hun er rigtigt dygtig til at samle det op og spise.
Herefter får hun et bad, børster tænder og tager nattøj på
19-19.30 – ammes, og når hun ikke gider brystet mere får hun lidt MME for at fylde hende lidt ekstra op, og der tager hun ca. 50-100 ml. mere. Det føles som om, at hun bliver lidt utålmodig ved brystet, fordi det ikke går så stærkt mere. Dette giver jeg hende i stuen, da hun ikke spiser lige så meget, hvis jeg giver hende det i soveværelset. Hun er MEGET træt her.
19.30 – jeg går op og synger en godnatsang ligger hende i hendes seng og giver hende sut, nusseklud og en bamse. (bamsen er hun lige begyndt at blive meget glad for). Så ligger hun og nulrer lidt og vender og drejer sig til den rigtige stilling (2-5 minutter), så lukker hun øjnene og falder i søvn.
Vi går selv i seng 21-22-tiden – her har jeg forsøgt at give en drømmetår, men hun tager det ikke.
kl. ca. 2-3-tiden vågner hun, ammes og sover videre i egen seng til ca. kl. 5. Enkelte gange falder jeg dog i søvn her mens jeg liggeammer hende, også sover hun ved mig.
Ser det alderssvarende ud?
Tak,
mor