Hvordan ser vores dagsplan ud?

5. marts 2019

Alder:
8 mdr.

Hvordan ser vores dagsplan ud?

Kære Helen

Vores plan ser således ud:

kl. 05 – ammes i mors seng og sover lidt videre ved brystet

kl. 6.30-7 - vågner

kl. 7.30 morgenmad (fuldkornsgrød for tiden, da hun ikke gider havregrød og øllebrød i øjeblikket) – hun er ikke særligt sulten her.

9.00 – en halv bolle med creme cheese eller smør og en skive ost og lidt blød frugt i hånden.

9.30-11 sover hun ude i barnevognen.

11.30 frokost – ½ dl grøntsagsmos med kød, overkogte grøntsager, avokado, æg e.l. at gumle på og bondebrød med leverpostej o.l. Hun spiser i ca. 40 minutter.

13.30 – ammes, hvis hun kommer frem og trækker min bluse ned – men efterhånden bare 2-5 minutter og nogle gange kan denne nu undværes, også får hun lidt vand i stedet.

14.00-15.30 sover 2. lur ude i barnevognen.

16.00 – lidt tykmælk med en teske æblemos i, en halv bolle med ost og lidt frugt at gumle på

17.30 – aftensmad - ½ dl. grøntsagsmos også vores aftensmad at gumle på. Hun spiser mere og mere af vores mad, og hun er rigtigt dygtig til at samle det op og ...

Annonce

... spise.

Herefter får hun et bad, børster tænder og tager nattøj på

19-19.30 – ammes, og når hun ikke gider brystet mere får hun lidt MME for at fylde hende lidt ekstra op, og der tager hun ca. 50-100 ml. mere. Det føles som om, at hun bliver lidt utålmodig ved brystet, fordi det ikke går så stærkt mere. Dette giver jeg hende i stuen, da hun ikke spiser lige så meget, hvis jeg giver hende det i soveværelset. Hun er MEGET træt her.

19.30 – jeg går op og synger en godnatsang ligger hende i hendes seng og giver hende sut, nusseklud og en bamse. (bamsen er hun lige begyndt at blive meget glad for). Så ligger hun og nulrer lidt og vender og drejer sig til den rigtige stilling (2-5 minutter), så lukker hun øjnene og falder i søvn.

Vi går selv i seng 21-22-tiden – her har jeg forsøgt at give en drømmetår, men hun tager det ikke.

kl. ca. 2-3-tiden vågner hun, ammes og sover videre i egen seng til ca. kl. 5. Enkelte gange falder jeg dog i søvn her mens jeg liggeammer hende, også sover hun ved mig.

Ser det alderssvarende ud?

Tak,
mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Graviditet uden for livmoderen

Graviditet uden for livmoderen er en meget alvorlig graviditetskomplikation, der optræder i ca 2 procent af alle graviditeter.

Det er forbundet med stor risiko for moderens liv og det er ikke muligt at gennemføre en sådan graviditet. Ofte er der faktisk heller ikke tale om et rigtigt foster, og dermed ikke om en rigtig graviditet.

Spiral udgør en risiko for at man bliver gravid uden for livmoderen. Derudover kan det spille ind, hvis man tidligere har haft...

Læs mere i Babylex

Naturlægemidler - børn

Naturlægemidler er en særlig gruppe lægemidler, der ofte indeholder tørrede planter, plantedele, eller udtræk af planter.

Naturlægemidler er frihandelslægemidler, hvilket betyder, at de ikke behøver blive solgt på et apotek. Læge og apotek behøver således ikke at være involveret i behandlingen, og derfor kan naturlægemidler kun godkendes til behandling af "lettere sygdomme".

Naturlægemidler anbefales ikke til børn under 2 år uden lægens anvisning....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tak for dine svar. Hvor er du bare dygtig. Tak for dine gode råd. Alle mine spekulationer er nu væk.. Vil prøve de ting du siger. Tak :)

Kærlig hilsen
Katrina, mor til dreng på 9 måneder