Brev:
Baby vågner ofte om natten
19. oktober 2017
Alder:
5 mdr.
Baby vågner ofte om natten
Kære Helen
Vores dejlige dreng er nu snart 6 måneder her næste uge, og han har nu fået 2 tænder i undermunden :)
Vi har startet lidt på grød fra han var 4 måneder, han spiser ikke meget grød og får lidt frugter i hånden(i et net).
Han sover fint nok om dagen, det er forskelligt hvor mange lure det bliver da vi fornemmer efter ham hvornår han er træt, nogen gange kan han sove 2 timer i streg andre gange er det bare powernaps på 30 min.
Vi putter ham ca. 18:30-19:00 ( vi kan ikke senere da han bliver meget træt) Han får flaske tømmer næsten en 200 ml og falder i søvn kort efter.
Derefter kommer vores problem, han vågner konsekvent hver 3 time og spiser næsten 200 ml hver gang. dvs. kl 22 - 01 - 04 også kl 5:30 -6:00 vågner han og ikke vil sove igen.
Han spiser så meget om natten at vi bliver nød til at skifte ham om natten ca. kl 2 ellers tisser han igennem. Dette er også meget forstyrrende for ham da han nogen gange vågner helt og skal puttes igen.
Han spiser ikke så meget i løbet af dagen og vi ved ikke hvordan vi skal få ham til det ? Vi prøver at give grød men det er sjældent han vil have mere en 5 teskeer af det. Vi har også prøvet Vælling til natten han vil slet ikke drikke vælling kun mælk.
Så hvad kan vi gøre så han ikke spiser så meget om natten og vågner så ofte? Nu er han jo snart 6 måneder og skulle gerne lære at sove igennem.
Med venlig hilsen
2 trætte forældre :)