Vil stadig ikke spise

5. marts 2014

Alder:
9 mdr.

Vil stadig ikke spise

Kære Helen

Så er vi her igen med spørgsmål.

Efter mit sidste brev prøvede jeg at følge din døgnrytmeplan, men selv om jeg skar kraftigt ned på amningerne ville hun ikke spise mere fast føde. Oven i det blev hun syg med to gange mellemørebetændelse og antibiotika slut december og så syg igen slut januar, hvor hun endte med at blive så dehydreret at vi blev indlagt og hun blev "tvangsfodret" med væske hvert 10 min, hvilket selvfølgelig resulterede i amme og sulte strejke i en uges tid hvor jeg kun kunne amme hende sovende.

Så nu er vi tilbage hvor vi startede.
Vores rytme ser nogenlunde sådan ud.

Kl 5 amning
kl 8 tilbydes øllebrød spiser mellem 0-5 teskefulde frisk frugt eller brød i hånden (suttes på men "spises" som regel ikke)
Kl 9:30 ammes og puttes til lur.
Kl 11:30 rugbrødshapsere med pålæg, hun sidder selv med det og jeg hjælper til. Spiser mellem 0-10 bider.
Ammes her efter.
Kl 14:30 frisk frugt eller brød i hånden og frugtmos. Spiser mellem ingen ting og 5 skefulde.
Kl 15.30 Ammes og puttes til lur
Kl 18 familiemad i hånden og jeg hjælper til.
kl 20 ammes og puttes
kl 23 ammes ...

Annonce

... og sover til kl 5.

Vand (eller mm) af kop til alle måltider.

Som du kan se spiser hun mellem ingen ting og meget lidt mad på en hel dag.
Generelt er hun ikke glad for skemad og spiser mest når hun selv sidder med maden og jeg giver hende mad med fingerene.

Hun virker ofte sulten til måltiderne men vender hoved væk efter første skefuld.
Hvis jeg ammer hende mindre får hun jo nærmest ingen ting og jeg syntes ikke det har nogen effekt på interessen i at spise, hun bliver bare sur når hun er meget sulten og jeg forsøger at sætte hende i højstolen.

Hun vejer nu ca 9,4 kg så hun er ikke så godt i stand som tidligere, men er jo heller ikke tynd.

Hun er generelt glad og nem men ikke ret hurtig i sin motoriske udvikling. Hun triller begge vej og skubber sig bagud, men kommer ikke frem eller op på alle fire. Hun kan sidde selv i få sekunder men kan på ingen måde komme fra liggende til siddende.

Skal jeg tage det med ro og vente på at hun lære at spise mere eller bør jeg gøre noget anderledes?

Heldigvis skal hun først i vuggestue/dagpleje når hun er lige over 14 mdr.

Med venlig hilsen
Ls mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Barselshotel

Barselshoteller findes både på sygehuse og i privat regi.

Kravene til at komme på et offentligt barselsehotel er forskellige. Nogle steder barselshotellet for flergangsfødende, der har haft en ukompliceret graviditet og fødsel, andre steder er det til førstegangs forældre, der har brug for lidt ekstra tid, inden turen går hjem. På barselshotellet vil både mor og far typisk kunne være til stede hele døgnet og personalet kan tilkaldes, ved behov for hjælp.

På et...

Læs mere i Babylex

Barselsorlov

I har begge ret til at holde barselsorlov, når I skal have et barn. Der er mange muligheder for at dele, forlænge eller udskyde orlovsperioder. De økonomiske vilkår for orloven afhænger af jeres jobsituation.

Hovedreglen er, at kvinder har ret til fire ugers barselorlov før fødslen og 14 uger efter fødslen. Mænd har ret til to ugers orlov i løbet af de første 14 uger. Herefter har I 32 ugers forældreorlov hver, som I frit kan fordele mellem jer. Det er dog kun i 32 uger af jeres...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit svar ang. vores datter. Jeg tror virkelig, at du ramte plet med dit svar!

Mor til sensitiv pige på 4 måneder