Mere eller nok til papegøjen?

30. november 2022

Alder:
5 mdr.

Mere eller nok til papegøjen?

Kære Helen

Jeg synes at lillebror på 21 uger virker sulten, men jeg har holdt meget igen med mængden af grød. Han ELSKER det.

Det er meget sjældent, at han kan vente med at spise igen til kl 16 efter sin middagslur. Om eftermiddagen vil han som regel die kl 15, 17.30/18.00 og en smule kl 18.30 (hvor han går i seng for natten).
Den første del af dagen spiser han hver 3. time. Han bliver 5 måneder den 10. december.
De sidste 2 dage er han vågnet for at die oftere end han plejer. Vi var ellers kommet ind i en god rytme med amning kl 23/24, kl 3 og kl 6. Men nu vågner han også kl 22 for at die.

Og så er han begyndte at skræppe som en papegøje. Både når han leger, og når han kalder på mig inde i sengen. Det virker som om ...

Annonce

... han virkelig træner stemmen og har forstået, at man kan kalde på mor i stedet for at græde 😀

Han VAR egentlig begyndt at øve sig i at vende sig fra ryg til mave og mave til ryg på gulvet (fast gummimåtte), men nu er han pludselig holdt op med at prøve og ligger bare og "flyver" på maven og bliver sur/frustreret. Hvad sker der her?

Vi har prøvet et par gange, at far skulle give ham udmalket mælk i en Medelaflaske. Men DET var han absolut ikke med på. Lidt synd for far, der gerne vil mere på banen og putte. Nogle råd i den forbindelse? Jeg giver ham ikke flaske. Kun mælk fra bryst.

Nå, det var vist lidt mere end ét tema. Håber du kan holde rede på mine tanketråde. Ellers må du sige til.

Kærlig hilsen
Maria Louise

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

11. juli 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Kostplan 4 måneder

Kære Helen Min dreng er nu blevet 4 måneder, og han får fuld flaske. Han...

28. juni 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Baby behov for ekstra væske i varmen?

Kære Helen Vores dreng er nu 5.5 måned gammel og får fuld flaske. De...

26. juni 2024 | Sygdom | 5 mdr.

Psykisk reaktion på vaccine?

Kære Helen Tak for dit uddybende svar ang. min søns søvnproblemer. Han sover...

18. juni 2024 | Udstyr | 6 mdr.

Tudkop - ja eller nej?

Hej Helen Tusind tak for dit svar omkring overgangen fra flaske til kop. Jeg...

17. juni 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Fra flaske til kop og spisetid

Kære Helen. Min søn er nu 6.5 mdr. gammel, og jeg kan ikke forstå, hvorfor...

Annonce

Viden om børn:

Termin

Termin er betegnelsen for, hvornår man forventer at føde, når man er gravid.

Terminen fastsættes normalt til 40 uger efter man er blevet gravid. Termintidspunktet er således sluttidspunktet for graviditeten.

Man beregner normalt terminen efter første dag i den sidste menstruation.

Terminen bruges også til at vurdere, hvor langt du er henne i din graviditet. I løbet af graviditeten tæller man uger, således at man f.eks. siger at kvinder er 34+6 uger...

Læs mere i Babylex

Strømper

Strømper skal passe til barnets fod og gerne være en lille smule længere.

Til de spæde børn, kan man købe frotté strømper som er dejligt bløde og med næsten ingen elastik og dermed ikke noget, som strammer.

Strømper kan være af uld, bomuld eller af et blandingsprodukt og det kan være en god idé at medtænke, hvad materiale du vælger at købe strømper i. Til børn der sveder meget, kan uld være en fordel. Det samme gælder om vinteren, hvis dit barn f.eks. skal have...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dit svar angående min datter, som græd sig selv i søvn. For første gang i lang tid havde jeg en rigtig god fornemmelse i kroppen efter at have læst dit svar. Jeg kunne mærke, at du fik sat mange af de rigtige ord på situationen.

Tak fra Sanne, mor til pige på knap 4 måneder.