Diverse problemer

5. december 2007

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Diverse problemer

Hej Helen.

Jeg har lidt af et problem, som jeg håber du kan hjælpe mig med.

Min datter bliver 7 mdr. d. 14 dec. hun virkede umiddelbart tilfreds, men er de sidste par dage(uge) begyndt at være meget pyldret, hun gider ikke rigtig spise og sove er hun heller ikke så vild med, først når hun nærmest vælter om af træthed.

Det er ret frustrerende at hun ikke spiser eller sover og konstant er pyldret, og jeg føler mig efterhånden som den dårligste mor, men ved snart ikke hvad jeg skal gøre.

Jeg havde før en plan over dagen, men den er rettere sagt umulig at følge, da hun hverken vil det ene eller det andet, og falder meget forskelligt i søvn, kun om aftenen er der en rytme og hun sover næsten fast kl 18:30-19:00 Hun sover så tidligt fordi at hun somregel har været vågen i ca 5 timer eller mere der og ikke gør andet end at gnide sine øjne.

Jeg har lavet en plan som jeg håber vi snart kan følge igen. Så jeg vil lige høre din mening om den.

Kl: 6:00- Står op får tøj på og ammes.

Kl: 08:30- Spiser grød

Kl: 09:00- Puttes til formiddagslur

Kl: 12:00- Grød eller youghurt med frugtmos og nogle skorper og grøntsags stave at side med.

Kl: 14:00- Puttes til eftermiddagslur.

Kl: 16:00- Ammes

Kl:17:30- Aftensmad- somregel det samme som vi får. Bades og ...

Annonce

... puttes kl 19:30 ca.

Jeg har kunne følge denne plan før, men ligepludselig ville hun ingen ting.

Er det nok med 3 amninger i løbet af en dag? (hun bliver ammet i sengen når hun skal sove)

Kan det være tænderne der er på vej og kan det virkelig gøre at hun bliver sådan? Det er meget belastende at der overhovedet ikke er nogen sammenhæng i dagen og jeg er så ked af at hun er meget ked af det og jeg ikke rigtig kan gøre noget for at gøre hende tilfreds.

Jeg håber virkelig du kan hjælpe mig her for jeg er ved at være på bar bund, synes jeg har prøvet alt med intet synes at virke :(

Om dagen skal jeg gå med hende før hun vil sove og er begyndt at tænke på hvornår dette hører op, for på et tidspunkt skal hun jo i dagpleje og der går de jo ikke ture med hende for at hun kan sove.

Min svigermor siger at det ikke er normalt, ja næsten alt hvad jeg gør siger hun ikke er normalt, og jeg er ved at været ret ked af hele tiden at høre at det ikke er normalt det jeg gør med min datter. Og at ALLE de andre børn hun kender er meget nemmere og at de ikke er så besværlige. Det er en ret hård kritik at få og det gør det bestemt ikke nemmere for mig.
Undskyld, men jeg havde såadan brug for at komme af med det til en eller anden.

Mange hilsner fra den efterhånden trætte mor.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Fordøjelse baby

Barnets første afføring kaldes meconium, og den er helt sort. I takt med at barnet får mere mælk, skifter afføringen farve, og man kan på afføringen således se, om barnets fordøjelse fungerer.

Babyer, som kun får brystmælk, vil ofte have en gul afføring, som kan gå lidt over i det grønlige. Lugten er syrlig, men ikke ubehagelig, og afføringen virker lidt tynd og grødet. Børn, der ammes, kan have flere dage imellem deres afføringer.

Babyer, der både får brystmælk...

Læs mere i Babylex

Opbevaring af modermælk

Hvis du malker ud og vil gemme din mælk til senere, så bør du straks efter udmalkning hælde mælken på en engangsflaske, der lukkes og mærkes med navn, dato og evt. klokkeslæt. Umiddelbart herefter placeres mælken i køleskab eller fryser.

Holdbarhed for ny udmalket mælk:

3 døgn i køleskab ved maks. +5 C
3 måneder ved min. -18 C
Mælk, der ikke er optøet ved hjælp af varme, d.v.s. optøet i køleskab, kan holde sig 1 døgn i køleskab
Mælk, der er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen :-)

Ja der er mange spørgsmål for tiden.... rart man får gode råd og information fra dig!

Håber du har nøglen til en bedre nattesøvn for os to "gamle"... vi trænger efterhånden til en go nats søvn...

...og tak for dine tidligere svar - guld!

Mange hilsner
Sanne, mor til tvillinger