Brev:
Diverse problemer
5. december 2007
Alder:
7 mdr.
Diverse problemer
Hej Helen.
Jeg har lidt af et problem, som jeg håber du kan hjælpe mig med.
Min datter bliver 7 mdr. d. 14 dec. hun virkede umiddelbart tilfreds, men er de sidste par dage(uge) begyndt at være meget pyldret, hun gider ikke rigtig spise og sove er hun heller ikke så vild med, først når hun nærmest vælter om af træthed.
Det er ret frustrerende at hun ikke spiser eller sover og konstant er pyldret, og jeg føler mig efterhånden som den dårligste mor, men ved snart ikke hvad jeg skal gøre.
Jeg havde før en plan over dagen, men den er rettere sagt umulig at følge, da hun hverken vil det ene eller det andet, og falder meget forskelligt i søvn, kun om aftenen er der en rytme og hun sover næsten fast kl 18:30-19:00 Hun sover så tidligt fordi at hun somregel har været vågen i ca 5 timer eller mere der og ikke gør andet end at gnide sine øjne.
Jeg har lavet en plan som jeg håber vi snart kan følge igen. Så jeg vil lige høre din mening om den.
Kl: 6:00- Står op får tøj på og ammes.
Kl: 08:30- Spiser grød
Kl: 09:00- Puttes til formiddagslur
Kl: 12:00- Grød eller youghurt med frugtmos og nogle skorper og grøntsags stave at side med.
Kl: 14:00- Puttes til eftermiddagslur.
Kl: 16:00- Ammes
Kl:17:30- Aftensmad- somregel det samme som vi får. Bades og puttes kl 19:30 ca.
Jeg har kunne følge denne plan før, men ligepludselig ville hun ingen ting.
Er det nok med 3 amninger i løbet af en dag? (hun bliver ammet i sengen når hun skal sove)
Kan det være tænderne der er på vej og kan det virkelig gøre at hun bliver sådan? Det er meget belastende at der overhovedet ikke er nogen sammenhæng i dagen og jeg er så ked af at hun er meget ked af det og jeg ikke rigtig kan gøre noget for at gøre hende tilfreds.
Jeg håber virkelig du kan hjælpe mig her for jeg er ved at være på bar bund, synes jeg har prøvet alt med intet synes at virke :(
Om dagen skal jeg gå med hende før hun vil sove og er begyndt at tænke på hvornår dette hører op, for på et tidspunkt skal hun jo i dagpleje og der går de jo ikke ture med hende for at hun kan sove.
Min svigermor siger at det ikke er normalt, ja næsten alt hvad jeg gør siger hun ikke er normalt, og jeg er ved at været ret ked af hele tiden at høre at det ikke er normalt det jeg gør med min datter. Og at ALLE de andre børn hun kender er meget nemmere og at de ikke er så besværlige. Det er en ret hård kritik at få og det gør det bestemt ikke nemmere for mig.
Undskyld, men jeg havde såadan brug for at komme af med det til en eller anden.
Mange hilsner fra den efterhånden trætte mor.