Brev:
Allergi, amning og narkose
15. oktober 2007
Alder:
4 mdr.
Allergi, amning og narkose
Hej Helen
Vi har begge allergi og vores søn er derfor disponeret. Er det 4 mdr. man anbefaler amning for at forebygge allergi? Min egen sundhedsplejerske siger nemlig 6 mdr. Den 20. oktober bliver vores søn 4 mdr. Han har de sidste 14 dage fået risgrød lavet på vand, da han begyndte at spise hos mig hver 1-2 time døgnet rundt. Det er han glad for og det har haft en god virkning. Nu spiser han hver 2-3 time og en sjælden gang 4 timer den første gang om natten. Så jeg tænker, at han er klar til rigtig opstart med grød og mos når han bliver 4 mdr. og jeg kan da ikke blive ved med at lave det på vand indtil han bliver 6 mdr.
En anden ting er, at jeg skal opereres og i narkose om 2-3 uger og har derfor forsøgt at malke ud og give flaske, hvilket han desværre ikke var med på. Tror du, hvis vi begynder at øve med flasken nu, er en chance for, han vil tage den på selve dagen? Når jeg malker ud kommer der kun mellem 40-70 ml. så jeg føler kun jeg kan malke ud max 1 gang om dagen til at øve med og vil derfor have svært ved at få noget til fryseren.
Mit dilemma er derfor, at jeg føler jeg bliver nødt til at give erstatning, men vil også gerne tage højde for allergi disponeringen og bliver selvfølgelig også nødt til at tage højde for, at jeg skal i narkose og at han på nuværende tidspunkt ikke vil tage flasken og at jeg ikke har mælk i overflod.
Håber du kan finde hoved og hale i det hele, for jeg synes selv det hele virker lidt uoverskueligt lige nu...
Venlige hilsner