Brev:
Lære mit barnebarn at bruge sut
26. august 2023
Alder:
6 mdr.
Lære mit barnebarn at bruge sut
Kære Helen
Jeg skriver til dig som mormor. Min datter har fået den dejligste lille pige, som nu er 6.5 måned gammel. Hun er alene med hende og jeg hjælper derfor så ofte, som jeg kan.
Mit barnebarn er altid blevet ammet i søvn og det har været meget hyggeligt for dem begge. Men, det er rigtig svært for mig at passe hende, trøste og putte, da hun ikke vil bruge sut.
Min datter har brug for, at jeg nogle gange kan tage over, og det vil jeg også rigtig gerne. Det går som regel også rigtig fint, når hun er vågen og vi kan lege osv. ligesom det også går fint med grøden og mosen. Hun drikker vand af kop. Men når det kommer til at berolige hende, så er det rigtig svært for mig at hjælpe. Jeg tænker, at hvis hun ville tage imod en sut, så vil den kunne give hende ro...
Jeg vil derfor spørge, om du mon har nogle gode råd, som vi kan forsøge for at lære mit barnebarn at bruge sut?
På forhånd tak
Hilsen en mormor