Lære mit barnebarn at bruge sut

26. august 2023

Alder:
6 mdr.

Lære mit barnebarn at bruge sut

Kære Helen

Jeg skriver til dig som mormor. Min datter har fået den dejligste lille pige, som nu er 6.5 måned gammel. Hun er alene med hende og jeg hjælper derfor så ofte, som jeg kan.

Mit barnebarn er altid blevet ammet i søvn og det har været meget hyggeligt for dem begge. Men, det er rigtig svært for mig at passe hende, trøste og putte, da hun ikke vil bruge sut.

Min datter har brug for, at jeg nogle gange kan tage over, og det vil jeg også rigtig ...

Annonce

... gerne. Det går som regel også rigtig fint, når hun er vågen og vi kan lege osv. ligesom det også går fint med grøden og mosen. Hun drikker vand af kop. Men når det kommer til at berolige hende, så er det rigtig svært for mig at hjælpe. Jeg tænker, at hvis hun ville tage imod en sut, så vil den kunne give hende ro...

Jeg vil derfor spørge, om du mon har nogle gode råd, som vi kan forsøge for at lære mit barnebarn at bruge sut?

På forhånd tak
Hilsen en mormor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Annonce

Viden om børn:

Vestibulærsans

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Vestibulærsansen registrerer hovedets bevægelser i forhold til tyngekraften, og den hjælper os med at finde ud af, hvad der er op og ned, når vi bevæger os. Dette sker via receptorer, som er beliggende i det indre øre....

Læs mere i Babylex

Fisk og børn

Det er vigtigt at børn tilbydes fisk. Gerne flere gange om ugen, det vil sige næsten hver dag til frokost og et par gange til aftensmad.

Det er vigtigt at børn tilbydes forskellige typer af fisk. De fede fisk er især laks, sild og makrel. De mere magre fisk er skrubbe, rødspætte, sej og torsk. Fisk er rige på næringsstoffer som D-vitamin, selen og omega-3-fedtsyrer, som er meget vigtige for udviklingen af barnets hjerne.

Er dit barn mellem 0-14 år, er det vigtigt,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for din plan for dagen, både hvad angår søvn og mad. Det er lykkes os at overholde din plan og det har været guld værd. Nu sover vi alle sammen meget bedre om natten.

De sidste 3 uger, har han faktisk kunne sove fra kl. 20 til 06 hver nat - og det er fantastisk, før vågnede han en gang i timen!

Tak fra drengens forældre