5-6 mdr. og mormor vil trøste - men forgæves

24. februar 2014

Alder:
6 mdr.

5-6 mdr. og mormor vil trøste - men forgæves

Hej Helen

Tak for din brevkasse, som trøster mange, og som jeg nu også er medlem af - af samme grund.

Jeg har en skøn dreng. En rigtig charmer. Han grinede allerede da han var 1,5 måned gammel og er rigtig glad for at smile og grine til andre ... fra mit skød.

Min mor vil SÅ gerne kunne aflaste mig mht min søn, som jeg er alene med. Det resulterer ofte i at hun spæner rundt med et meget ulykkeligt barn på armen for som hun siger: "jeg prøvede gøre ham lykkelig".

Første gang hvor det var virkelig slemt var jeg inde at få massage. Han lå og sov i bilen, mens min mor der passede ham. Han vågner i et hyl. På dette tidspunkt er han 5 mdr. massagen tager 45min. Mit gæt er at hun har løbet rundt med ham i barnevognen i min. 35 min. for til sidst at gå ind i klinikken til mig. Han hoppede af glæde på briksen. Gensynsglæden var SÅ stor.

Hun gør det også hvis han vågner, når de er ude at trille. Selvom jeg bliver ved at sige til hende at brosten ikke hjælper - spæner hun afsted.
Jeg ved aldrig hvor længe for jeg kan høre at hun skjuler det - nok fordi hun ønsker at skåne mig og være den gode mormor der godt kan... Men mit hjerte siger - alt for længe!

Derudover excelerer hun i at trøste på afstand. DVS. at sige: såååå jeg er her jo. Jeg står lige her. Mens han ligger ...

Annonce

... på gulvet og hun skræller kartofler.
Det har ikke være mange gange. Men mit hjerte siger ALT for mange gange!

Nu er han blevet 6 mdr. og jeg har reel brug for aflastning og har derfor hyret en barnepige til at komme 3 gange om ugen. I alt 9 timer. Hun har nu været her tre gange. Og han er IKKE tilfreds!

I dag var jeg ude at handle og hun står med ham udenfor butikken. Der er lang kø... Når jeg kommer ud kan jeg høre ham langt nede ad gaden. Når vi senere var på posthuset og jeg nu forbereder ham på at jeg går ind og han skal blive der til jeg kommer ud igen, gør han troligt som jeg beder ham om. Men han er så absolut ikke glad.

Når vi så kommer hjem falder han i søvn og jeg sender dem ud at trille så jeg kan få gjort rent. Han vågner meget hurtigt og græder hele vejen hjem. Resten af tiden kan jeg end ikke lade hende holde ham mens jeg sidder lige-ved-siden-af.

Jeg er bekymret om der er voldt 'skade' på hans tillid. Hvor meget skal der til?

Denne dreng der plejede at ELSKE at sidde hos andre og grine og smile vil nu ikke engang sidde hos barnepigen, mens jeg er LIGE ved siden af.

Hvor mange gange skal der til for at forbryde sig på tilliden. Og hvad kan jeg gøre for at blive aflastet en smule når nu hverken mormor eller barnepige duer.

Med venlig hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Episiotomi - Epis

Episiotomi eller Epis er, når kvinder under en fødsel klippes i mellemkødet. Man klipper i det stykke, der er mellem skeden og endetarmsåbningen, og man gør det, for at barnet bedre kan komme ud.

Der findes to typer af Episiotomi:

1. Man kan klippe lodret ned fra skedeåbningen til endetarmen. Dette klip heler ofte let op, men det anvendes ikke så meget mere, da der er risiko for, at klippet udvider sig og bliver længere, når barnets hoved passerer forbi - og derved...

Læs mere i Babylex

Børn i bilen

Der er fem gode huskeregler, når du skal transportere dit barn i bilen:

1. Det er vigtigt at barnets autostol passer til både barn og bil. Tag derfor både barn og bil med, når du køber autostol.

2. Sørg for at autostolen sættes korrekt fast. Følg brugsanvisningen og stram selerne så godt til som muligt, så stolen er godt fastspændt til sædet i bilen.

3. Vælg bagudvendt autostol så længe som muligt. Det er mest sikkert for barnet.

4....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dit uddybende svar..... Der er lige pludselig en masse ting der hænger bedre sammen for mig.

Tak fra Anja, med mindre ondt i brysterne