Bedsteforældre

30. oktober 2012

Alder:
5 mdr.

Bedsteforældre

Kære Helen,

Jeg har endnu et spørgsmål til dig:-)

Vores datter er så heldig at have to sæt bedsteforældre, som virkelig holder meget af hende, hvilket vi som forældre sætter enormt meget pris på.
Vi har dog, som tidligere beskrevet været nødt til at skærme vores datter lidt, fordi hun simpelthen ikke har kunnet rumme andre end sin mor og far.
Vi vil begge gerne have at vores lille pige får et rigtig godt forhold til sine bedsteforældre og det går også bedre og bedre med det.

Men, jeg synes at begge sæt bedsteforældre tillægger vores datter "negative" kvaliteter, på den måde som de omtaler hende og det irriterer mig grænseløst. F.eks siger den ene bedste ...

Annonce

... at vores datter "fedter sig ind" når hun smiler til vedkommende. Ligeledes siger den anden bedste, at vores datter "vil få os til, at have ondt af hende" når hun græder. Vi snakker her om en pige som på daværende tidspunkt var 3 måneder gammel!

Jeg er selv vokset op med at mine forældre hellere fremhævede mine søskendes og mine "mindre gode sider", end at rose os. Det er noget som jeg virkelig ikke ønsker for min datter, derfor går det mig på, når de gør det samme med vores datter.
Jeg har brug for et råd til, hvordan jeg på en god og konstruktiv måde får fortalt "bedsterne", at de skal tale ordentligt til og om vores datter.

Venlig hilsen
den grublende mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Tænder

Der er stor forskel på, hvornår børn får deres første tænder. Nogle bliver født med en tand eller to. Andre er over et år før den første tand melder sig.

De fleste børn får dog deres første tænder omkring 6 mdr.´s alderen og vil have et komplet sæt tænder omkring 3 års alderen, dvs. 20 tænder.

Mange børn får ondt i gummerne, når tænderne bryder igennem. Her kan det hjælpe med en bidering, eller noget koldt at bide i f.eks. et stykke agurk. Skær en skive agurk på...

Læs mere i Babylex

Tilstoppet tårekanal

Mange nyfødte børn har en tilstoppet tårekanal. Barnet ser ud som om, at det har søvnklatter i øjenkrogen hele tiden, eller at øjnene konstant virker fugtige.

Tårekanalen er en tynd kanal, som løber fra den inderste øjenkrog til næsen. Det er bl.a. den, der får os til at snøfte, når vi græder.

Tårer er 'øjnenes sprinkleranlæg'. Tårerne løber i en konstant strøm fra øverste, yderste øjenkrog ned og renser øjnene. Øjenvipperne er en slags 'vinduesviskere', og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for en god brevkasse. Vi er i den kedelige situation, at vi ikke har haft glæde og gavn af vores egen sundhedsplejerske. Vi har fundet dine svar meget relevante.

Tak fra os.