Brev:
Bedsteforældre
30. oktober 2012
Alder:
5 mdr.
Bedsteforældre
Kære Helen,
Jeg har endnu et spørgsmål til dig:-)
Vores datter er så heldig at have to sæt bedsteforældre, som virkelig holder meget af hende, hvilket vi som forældre sætter enormt meget pris på.
Vi har dog, som tidligere beskrevet været nødt til at skærme vores datter lidt, fordi hun simpelthen ikke har kunnet rumme andre end sin mor og far.
Vi vil begge gerne have at vores lille pige får et rigtig godt forhold til sine bedsteforældre og det går også bedre og bedre med det.
Men, jeg synes at begge sæt bedsteforældre tillægger vores datter "negative" kvaliteter, på den måde som de omtaler hende og det irriterer mig grænseløst. F.eks siger den ene bedste at vores datter "fedter sig ind" når hun smiler til vedkommende. Ligeledes siger den anden bedste, at vores datter "vil få os til, at have ondt af hende" når hun græder. Vi snakker her om en pige som på daværende tidspunkt var 3 måneder gammel!
Jeg er selv vokset op med at mine forældre hellere fremhævede mine søskendes og mine "mindre gode sider", end at rose os. Det er noget som jeg virkelig ikke ønsker for min datter, derfor går det mig på, når de gør det samme med vores datter.
Jeg har brug for et råd til, hvordan jeg på en god og konstruktiv måde får fortalt "bedsterne", at de skal tale ordentligt til og om vores datter.
Venlig hilsen
den grublende mor