Brev:
Sundhedsskadelig modermælk?
10. november 2006
Alder:
11 mdr.
Sundhedsskadelig modermælk?
Kære Helen
Jeg har lige et spørgsmål, som jeg er nødt til at have svar på, da jeg jo ikke har til hensigt at skade mit barn...
Et familiemedlem er meget efter mig fht at jeg stadig ammer min søn som nu er næsten 11 mdr gammel. Hun fortæller mig at der er kommet nye retningslinjer i fht vejledning omkring amning, og siger at man nu fraråder amning længere end til barnet er et halvt år gammel. Årsagen er at det nu er bevist at modermælken indeholder så mange skadelige stoffer, at det slet ikke er godt for barnet at blive ammet længere???
Iflg pågældende familiemedlem har dette været diskuteret i medierne fornylig og ligeledes været til debat i folketinget...
Jeg undrer mig meget over ovennævnte "nye vejledning", da jeg jo jævnligt har haft besøg af sundhedsplejerske det sidste års tid, og hun er naturligvis bekendt med at jeg fortsat ammer.
Ej heller via medier og mødregrupper m.fl har jeg hørt noget tilsvarende.
Med venlig hilsen
J