Introduktion af drømmeflaske - hurtig afvænning fra bryst

24. august 2023

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Introduktion af drømmeflaske - hurtig afvænning fra bryst

Kære Helen.

Kæmpe stor tak for dit udførlige og empatiske svar og dine gode og håndgribelige råd. Det var en stor lettelse og en kæmpe hjælp og giver lidt mere ro i maven ift vejen frem. 😊

Har lige et opfølgende spørgsmål vedr. drømmeflasken, som var et råd, vi allerede havde fået af en anden, og som jeg har forsøgt at indføre, mildt sagt uden succes. Selv når hun tilsyneladende har været langt inde i søvnen sidst på aftenen, og jeg blidt har forsøgt at få hende til at tage ...

Annonce

... flasken, har det haft det den konsekvens, at hun i stedet vågner helt op og bliver virkelig vred og nærmest skriger og laver flitsbue som reaktion. (Sikkert fordi hun er vant til at det er brystet hun møder når hun sover) Og efterfølgende har det været meget svært at få hende til at falde til ro, selv med bryst. Så gav op igen.

Ved ikke om du har nogen gode råd her du kan videregive - andet end at købe en flakse med naturgummi-tud hvilket vi naturligvis vil prøve.

Endnu engang tak for hjælpen!

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Annonce

Viden om børn:

Brok (hernie)

Et barn der buler lidt ud ved navlen, har sandsynligvis navlebrok. Udposningen er typisk på størrelse med en hasselnød, men den kan også blive stor som en valnød.

Navlebrok er ikke farligt, og det forsvinder ofte før barnet er blevet 2 år. Det giver sjældent gener, men det kan sætte sig fast og give smerter - i disse tilfælde skal brokket skubbes på plads enten af forældrene eller af lægen.

Hvis navlebrokket ikke forsvinder af sig selv, vil man ofte vælge at...

Læs mere i Babylex

Fedtcreme - fedtprocent

Der findes rigtig mange forskellige cremer på markedet, og til behandling af børneeksem er det en god idé at vælge fedtcreme. Jo højere fedtprocent cremen har, jo mere fedtet og klistret vil den ofte være - og dermed også for mange mere ubehagelig. Derfor er det en god idé at vælge så fed en creme som muligt, som samtidig virker behagelig - og til behandling af børneeksem i ansigtet er det ofte en god idé at vælge en creme med en fedtprocent omkring 30-40%. Det er ofte også en god idé at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dine fantastiske sider - det er dejligt at kunne skrive til dig, når man bor i Italien hvor der ikke findes sundhedsplejerske ;o)

Kærlig hilsner
Tanya fra Italien