Stop med amning

19. juni 2013

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Stop med amning

Kære Helen.

Jeg ønsker at stoppe med at amme, fordi jeg har brug for at kunne lade min datter passe af andre i længere tid af gangen, så jeg kan komme lidt ud selv og desuden starter jeg arbejde 1. august. Min knap 10 mdr. gamle datter er dog af en anden mening og ville sikkert amme uendeligt, hvis det stod til hende. Aktuelt ammes hun tidlig morgen, eftermiddag og ved aftenputning (vi kæmper stadig med at vænne hende af midnatsamningen som jeg længe har været meget træt af og det går nogenlunde selvom hun vågner mange gange i løbet af natten om ikke af sult så af tænder, seperationsangst eller hvad det nu kan være).

Hvis jeg stopper helt nu skal hun så have ...

Annonce

... modermælkserstatning på flaske (hun har aldrig rigtig ville tage flaske) eller kan man nøjes med sødmælk og yoghurt?

Kan det være en ide at prøve at give vælling på flaske til godnatputning så hun stadig får fornemmelsen af at blive ammet og får noget der mætter (får godnatgrød inden amning nu men sover som sagt stadig dårligt)?

Kan man bare have barnet liggende ved siden af sig mens man giver det vælling så hun kan falde direkte i søvn derefter (er nemlig meget svær at putte om aftenen for tiden og har faktisk altid vågnet ligeså snart man prøver at lægge hende fra sig ned i sengen)?

Hvor meget mælk skal et 10 mdrs barn egentlig have?

Med venlig hilsen
den amme-trætte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

NIPT, Non-Invasiv Prænatal Test

NIPT, Non-Invasiv Prænatal Test er en blodprøve, som kan være et alternativ til kvinder, der har fået tilbudt, men ikke ønsker at få foretaget moderkageprøve eller fostervandprøve.

NIPT kan tidligst tages, fra du er mindst 10 uger henne, og det skal være bekræftet af en ultralydsundersøgelse. NIPT er en blodprøvetest for kromosomafvigelse hos fosteret. I den gravides blod findes DNA fra fosteret i en blanding med den gravides DNA. Med en avanceret analyse af en blodprøve fra den...

Læs mere i Babylex

Optøning af spædbarnsmad

Hvis du gerne vil have små portioner skemad klar i fryseren, så er det vigtigt at følge disse retningslinjer:

- Nedfrysning skal foregå hurtigt efter, at maden er tilberedt. Maden fryses ned i små bøtter eller poser, som er beregnet til frysning af (baby)mad.

- Maden kan opbevares en månedstid i fryseren, når temperaturen holdes på -18 grader eller derunder. Den begrænsede periode er fastsat for at sikre en god smag i maden.

- Mad som har været...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tusind tak for dine mange professionelle og anvendelige svar. De har været os til rigtig stor gavn og hjulpet til at stå på egne ben.

Tak for denne brevkasse, som er fantastisk

Hilsen Theas mor og far