Brev:
Min pige vil ikke spise
24. april 2024
Alder:
7 mdr.
Min pige vil ikke spise
Hej Helen!
Så er det blevet min tur til at skrive til dig:)
Min pige, som lige er blevet 7 måneder vil ikke spise. Vi forsøgte med skemad, da hun var 4 måneder, men måtte holde pause, da hun tilsynladende ikke var klar. Så forsøgte vi igen, da hun var 5 måneder, og så blev hun syg og ville ikke spise. Og det er ikke rigtigt lykkes igen.
Hun får flaske, som hun altid drikker - hun har altid være meget glad for sin mælk, og derfor er jeg ikke så bekymret, for hun vokser og tager fint på med modermælkserstatningen, men det er maden, som hun har svært ved.
Jeg kan sommetider få en portion grød i hende, især om morgenen og nogle gange også om aftenen men hun spiser generelt ikke ret meget. Ofte afviser hun maden, når jeg forsøger at give den, men når jeg tilbyder hende en flaske, så drikker hun den altid gladeligt.
Jeg ved ikke, hvordan jeg kan få hende vænnet fra at drikke så meget mælk og få hende til at spise mere mad. Jeg syns jo ikke, at jeg kan lade vær med at give hende mælken, hun skal jo have noget og det er også synd hvis hun er sulten. Men på den anden side, så skal hun jo også til at spise mere rigtig mad nu.
What to do? Hvordan får jeg det hele vendt?
Håber du kan hjælpe!
Tak på forhånd,
en lidt frustreret mor