Nedtrapning af antal flasker

11. juli 2018

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Nedtrapning af antal flasker

Hej Helen

Tusind tak for dit forrige svar. Det er så dejligt med en masse konkrete råd og en forklaring på separationsfasen. Det hjælper på forståelsen for, hvorfor tingene driller lidt lige nu.

Jeg har lige lidt opfølgende spørgsmål:

Du skriver f.eks. at det er vigtigt med faste sove- og spisetider. Spisetiderne er så vidt muligt på de samme tidspunkter, men det kan være lidt sværere med sovetiderne.
Han bliver altid puttet på ca. samme tidspunkt om formiddagen, men om eftermiddagen synes jeg det er vanskeligt at se hvornår han er træt (måske fordi han hellere vil opleve og lege som du skriver). Træthedstegnene er ikke altid tydelige.
Betyder det så at du foreslår at putte ham på et helt fast tidspunkt? Uanset om han har vist tegn eller ej?

Derudover skriver du i dit forslag til dagsplan, at dagen starter med morgengrød og ikke en flaske. Her har jeg et spørgsmål til antallet af flasker. Lige nu får han 4 flasker og ...

Annonce

... skal jo ned på 3, men jeg har været i tvivl om hvilken flaske der skulle fjernes.

Lige nu får han følgende:

Flaske inden middagslur - spiser ca 100 ml.

Flaske aften - spiser ca. 100-200 ml.

Drømmeflaske - spiser som regel hele flasken dvs. 240 ml.
(Tak for tidligere svar omkring drømmeflaske. Jeg var åbenbart for hurtig til at give op sidst jeg prøvede, for nu kører det bare og det er yderst sjældent at han afviser den).

Flaske tidlig morgen kl. ca 05.00 - spiser også her rigtig godt - ca. 160-240 ml. Vi forsøger at sove lidt videre, men han er ikke nem at få til at sove igen. Han skal svøbes og puttes med. Sover ca. 1 time mere inden dagen starter og han får havregrød.

Vil det sige at du anbefaler at når han vågner omkring kl. 05.00, så skal dagen starte og han skal have grød?
Hvis det er det bedste for rytmen, så gør vi selvfølgelig det, men synes det er lidt tidligt:)

På forhånd mange tak,

Med venlig hilsen
Mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Fiskeolie og børn

Fiskeolie eller det der også hedder Omega-3 fedtsyrer er sunde fedtsyrer, som især findes i fede fisk. De er livsnødvendige for os mennesker, både for børn der skal vokse og udvikle sig og for ældre der skal "vedligeholdes". Derfor skal der være omega-3 fedtsyrer tilstede i vores kost.

Fødevarestyrelsen anbefaler, at du selv spiser og også giver dit barn fisk 2 gange om ugen som hovedmåltid. Derudover næsten hver dag som pålæg til frokost.

Det er vigtigt at variere...

Læs mere i Babylex

Body Mass Index - BMI

Body Mass Index er en beregning af hvordan en persons højde passer til personens vægt. BMI defineres som vægten i kg divideret med højden i meter i anden (kg/m2).

Et sundt BMI for voksne ligger mellem 18.5-24.9. Man bruger ikke denne måling til små børn, men i stedet bruger man vækstkurver.

Ved at tegne barnets længde/højde og vægt ind på en kurve, så kan man følge om barnet vokser som det skal.

En tommelfingerregel lyder at små børn fordobler...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Hvor er det altså fedt, at kunne skrive alle sine dumme og til tider overflødige spørgsmål her, og så få et godt og brugbart svar fra dig.

Venligst Susan, mor til Anna 13 måneder