Svar: Pasning når han forsat ammes
4. juni 2009
Alder:
8 mdr.
Hej med dig
Det lyder som en god løsning at mormor giver f.eks. vælling i sutteflasken, hvis William skal passes. Det er bedst at han får vælling frem for sødmælk - men er der kun tale om en enkelt gang og han i øvrigt ikke får store mængder mælk, så kan sødmælk naturligvis også bruges.
Vælling er dog ernæringsmæssigt sammensat så det passer bedre til hans behov og vælling gives normalt af flaske, hvor man siger at sødmælk drikkes af kop og indgår i madlavningen. Først efter 9 måneders alderen bør sødmælk og sødmælksprodukter udgøre en større del af hans indtag, så vælling er det bedst valg - sødmælken kan bruges en enkelt gang, hvis I ikke har andet - og kun fordi han nu er så gammel som han er :o)
Alternativet til de to ting er naturligvis udmalket modermælk, hvis du kan og har overskud til det :o) Men han må også godt få vælling - så ikke noget pres herfra ... :o)
Rigtig god pasning - og tur i byen :o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske